Midsommar afton



Idag är det midsommar afton, en av de helger jag uppskattar mest. Även förr när hatet för jul och dylk vart stort. Midsommar är inget jag förknippar med mammas sjukdom där av bara bra minnen.

Förra året var vi hos kusin och hade jätte trevligt, tyvärr skulle hon jobba i år så blev inget friande ihop tyvärr. Vi gör det enekelt för oss och ska grilla lite hemma hos pappa. Det blir vi, madde med familj, och sen K's kompis Steffe med flickvän. Hoppas det blir trevligt, och inte latjo lajban.

Så igår förberdde vi med att handla lite på Ica Maxi ( våran favo affär) jag gjorde taziki, marinerade kycklingen och sen gjorde jag Pollykaka. Så man slipper göra lite sånt idag, plus att det blir ju bätre smak om man marinerar ett dygn innan tycker jag. Precis som tazikin hinner dra åt sig mer smak, kan man krydda lite mer idag om det  behövs.

Vi ska väl vara hos pappa först vid fyra tiden. Ska försöka få tag på farmor idag igen, jag har ringt och ringt och inget svar! Man kn ju bli lte ororolig mend et kan ju vara såatt hon har åkt ner till Skåne igen, farmor blir 90 i år såhon är ingen ungdom längre!

Fortfarande inget svar hos farmor, kanske ska ringa faster och kollar vart farmor är... Kan ju inte gärna ringa till pappa och oroa honom när han är på väg till Kroatien. Lite konstigt att hon inte svara dock. Men det löser sig nog.
Trevlig midsommar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0