Pollykaka




Fick tips om en kakka som skulle påminna om kladdkaka med polly.

Tyckte att det lätt intressant,
hon som tipsade sa med att en var riktigt god!
Ska bjuda på den ikväll när vi ska grilla, så jag åter kommer om huruvida den smakade :)


Du behöver:                                                                                                        Ugn: 175 grader i 25- 30 min
                                                                                               
175g mörk choklad
175g smör rumstempratur
2 dl socker
3st ägg
1/2 dl vetemjöl
300g polly ( ca 1, 1/2 påse)

Gör så här:
Smöra och bröa en form med avtagbar kant. ( Jag hade inte ströbröd hemma så jag tog kokos)

Vispa ägg och socker poröst.

Smällt under tiden chockladen i mikron eller i vattenbad själv föredrar jag det sist nämda så lätt att chokladen blir bränd i mikron.

När chokladen är är smält skär ner smöret i tränigar och rör om tills det är smällt, du kan ha det i vatten badet eller ta av från det. Gör det som känns bäst.

Vispa sen ner chokladsmeten i den bunken med ägg och socker, till sätt till sist vetemjölet.

Häll i from

Trycker ner pollyn i smeten

Grädda i 175 grader i 25-30 min. Mitten av ugnen eller lite längre ner. 

Ta ut låt svalna servera med t.ex. glass, grädde och lite jordgubbar. Eller ät som den är. Sägs var godast dagen efter!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0