Välkommen du Kung Bore

Nu har det kommit massor med snö, vi har säker runt en meter snart, och det är inte ens december ;) Jag tycker det är rätt mysigt med snön och vintern, har man bara rätt kläder så funkar det fin fint. På min inköpslista står ett par nya vinterskor, och täckbyxor vart efter en tunn vinter jacka.
Nu längtar jag efter uppehåll, solsken och -8. Samt att åka längdskidor,
måste bara inför skaffa skidorna
Olles skidfärd av Elsa Beskow
Kung Bore (Kung VinterKung Frost) är en sentida personifikation av vintern och nordanvinden (ibland även julen). Det är en litterär figur som till exempel förekommer i konstsagor och har troligen inget samband med Burenordisk mytologi, men har förknippats med boreal. Namnet kommer från latinets borealis från grekiskans Boréas som betyder nordanvind.

Kommentarer
Postat av: Ella Hedlund

Hej! Detta kanske låter lite konstigt, men jag och min vän paulina har startat ett UF-företag. Vi ska göra busskortsfodral, och vi kom in på den blogg när vi sökte på YOMI UF. Vi undrar därför om kvalitén var bra och trycket såg bra ut eftersom vi har samma leverantör som YOMI.

Min mejl är [email protected]

svara gärna snabbt!

2010-11-29 @ 13:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0