Jul var det inte här?

Det har varit mycket jobben lång tid, så bloggen har fått vila upp sig lite. Tiden bara flygger förbi, snart är det ju julafton. Här hemma syns det inte att det är på väg att bli jul direkt, mer än i fönsterna. Med diverse adventsljusstakarna och sen några stjärnor på fot. Vi har inte haft så mycket jul- grejer tidigare. Men när vi flytta så rensa jag bland "skiten" och slängde/gav bort diverse saker som var udda.
Julgrann har vi inte haft sen vi blev med katt(er) vill säga att det är kanske 3 år sedan eller något, då hade vi en plastgrann som vi gav bort till Kristians mamma, som använder den ordentligt. Men jag är ju lite snål (ekonomisk?) på vissa saker. Så jag har tänkt att shoppa en hel del när de rear ut julgrejer, kulor, glitter, prydnads saker mm. Allt som man känner sig vilja ha, fast i minimalistisk här ska vi inte över driva med sånt. Lagom är alltid bäst!!
Sen får man väl fylla på vart efter, jag ska köpa lite mera Glasbubblor/ (snöglober) som jag samlar på, finns ju massor sär vid jul. Men än så länge har jag inte köpt någon faktiskt. Jag vill ha två fina ljus fat som man kan ha block ljus på, det tycker jag är fint. ( Hmm.. i år har inte adventsljusstaken på bordet ens kommit upp. Men jag har inte så mycket intresse för att fixa o dona med det heller, så det får helt enkelt vara denna jul.)
Vi måste köpa några juligare gardiner att ha i köket med, har fortfarande sommargardiner upp, men jag är väldigt kräsen när det kommer till gardiner inte vad som helst man vill ha där liksom. Sen är det ju lite smidigare med gardiner som inte skriker jul, för då kan man bara ha dem över jul och inte in i februari.
Så är det med det hela, får satsa på mer julkänsla nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0