Våren är här...

Är det så här påsk kärringen ser ut egentligen??

Kanske för vissa ;)

Det är redan påsk, det går himla fort. Jag känner att jag knappt hinner stanna upp och njuta, allt rullar bara på snabbt i ekorrhjulet. Man börjar se många vårtecken nu så som fåglar som kommer tillbaka och kvittrar, vårblommor, sopad gata. Mycket solsken :) Man slipper den där eländiga vinter jackan. Härligt är det, vart fall. 

Själv ska jag jobba hela påsken, börjar imorgon och avslutar på torsdag (den lediga dagen vart det p-möte på) men det blir ju en bra extra slant i plånboken sen när lönen kommer eftersom det är storhelgs tillägg, ca 100kr extra i timmen. Inte fel, jag behöver alla extra slantar jag kan hitta till körkortet. Fick en bra lön denna månad så nu är halkan betald till dess att det är dags för den. Idag blir det påskmys hos Madde o co, Lilla Angelica ska få ett stort påskägg fyllt med diverse grejer som solglasögon, rusin, smoothie, kläder, såpbubblor mm. Bortskämd? Nej inte värst ;)

Istället för påskmat kommer det bjudas på Varm smörgåstårta, och till efterrätt Pavlova med bär och grädde. För den som inte vill ha det blir det hemma gjord kolasås och glass. Något för alla smaker helt enkelt! Madde står för maten jag för efterrätten. Mysigt och gott ska det bli..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0