Varit på 3 års kalas

Igår skulle vi åka till ICA Maxi och handla och det vr världens bil kö både ditt och hem. K åkte förbi Medai Markt medan jag gick in och började handla. När han kom tillbaka sa han att det var asmycket folk på media markt, tror de fira 2 år eller något så de hade väl massor med jippon. Sen när vi åkte hem via Coop Forum var det kö från den rondellen vid Lekhuset, så det gick i snigeltakt framåt minst sagt.

På Ica maxi hitta jag en present till Filippa som fyllde tre år med, det blev play doulera. Det fanns en jätte skrikig rosa bl.a. På min tid var det ju super neutralla färger. Sen åkte vi hem och fyllde på med lite energi, och svidade om till festblåsan.

När vi satt och åt ringde min mamma och sa att mormor ville att vi skulle åka klockan fyra hem ifrån. Eftersom vi skulle var lite tidigare hos kusin Caroline. Jaja tänkte jag visst det går väl bra. Så mamma kommer lite innan fyra som vanligt, innan var tiden kvart över fyra. Eftersom utsatt tid var 16:30-16:45. Det tar ingen tid att åka til kusin heller eftersom större del är motorväg. Men men, så börja vi åka. Då kläcker mamma att vi skulle vara där lite innan halv fem. När vi var frame var klockan 16:06 lite skillnad mot halv fem, nog för att det är bra att var i god tid men det finns gränser på vart god tid är. Jag vart rätt irriterad, eftersom mormors ord är min mammas lag. Mamma kan inte motsätta sig mot henne utan gör det hon säger till punkt och pricka. Så diskusionen fortsatte med att det var inte mormor som körde bilen så där av kan inte hon avgöra när vi ska åka eller inte. Jag tycket att mamma kan ta in det mormor säger, men behöver inte rätta sig efter det eftersom det fortfarnde inte är mormor som kör våran bil, och kan där med inte bestäma när vi ska åka.

Mamma är ju som hon är och lägger över det på mormor. *Det är inte mitt fel att vi blev tidiga dt är ju mormor, jag gjorde ju bara som hon sa! Till historien hör det till att vi, jag är ALDRIG sena, det ska mycket till för att vi ska var det. Medan min mormor och de hon får skjus av är ALLTID sena med en kvart eller likande. Inga illa menat men det gör kanske att vi inte behöer åka förtidigt. Sen förstår jag att mormor säger det där av välmening, och kanske tänker att det tar lika långtid förr dem för oss, vilket det inte gör. Eftersom vi bor mycket närmre.

Över till det roliga. Födelsedags barnetvar lite blygt först, sen när hon fick våran present så gick det bättre. Lera var en hit, eller så var det så att första paketet var en hit!! Så vi lekte lite med leran, den rosa var verkligen rosa. Sen efter en stund kom resten av folket som skulle fira den lille. Efter lite mer present öppning blev det mat. Kusin Caroline hade gjort tre olika matpajer, köttfärs, brocoli & baco och ost och skinka samt två olika sallader till. Mycket mycket gott.

Efter lite balong lek med Fillippa blev det fika, god tårta :) Efte att vi blivit ännu mättare i magen började tiden dra ihop sig och det var dags att åka hem igen. Efter ha lämnat av mamma åkte vi till Willys för att köpa lite godis. Tog bar några bitar sen vart jag övermätt och mådde lite illa resten av kvällen. Det var enbart skit på tv:n med så det vart lite zapping mellan kanalerna. En lyckad lördags eftermiddag och kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0