Ullared tur och retur


I Onsdags så kom kusin vitamin på eftermiddagen och hämta mig. Så åkte vi mot Kvarsebo, väl frame så blev det mat. Lasange gott i gott, testa Per Mobergs den är super god!! Tycker jag. Efter mat i magen och massa prat blev det till slut te och Grey´s Anatomy. Kunda man sitta och prata om karakträerna, vem är snyggast? Vad tycker man om den och den. Äkta tjej mys! När det var slut hade kusins man redan gått och lagt sig för länge sen, så vi följde hans exemplar.

Jag har en tendens att sova väldigt bra borta, tack vare mina öronproppar. Då känns det som hemma överallt. Kusins man hade åkt till jobbet tidigt tidigt. Kusin som är morgon pigg vakna vid sex tiden och styrde och ställde vilket jg inte hörde något av. Så blev det frukost, dagens bästa måltid tycker jag!

Kusin hade varit väldigt rar och bakat nybakat bröd, det var tydligen inget svårt. haha. Det var ju inte värsta satsen deg. Så vi mumsa i oss nybakat tekaker typ. Men yoghurt, pålägg, lättdryck och te med honung så klart! Vi gjorde iordning oss för att lämna av katarinas ( kusin) hundar. Som vi lämna lite längre in på vägen där hennes mor och far bor. Skönt med en liten morgonpromenad, den ena hunden bettede sig som det var första gången har var ute. Haha. De har inget långtids minne precis.

Så här ser Lindas bil ut!


När allt var klart packade vi ihop oss i den lille blå Audien och körde mot Krokek där vi skulle möte upp våran andra och tredje tetant. Bytte bil (en liten skåpbil) packa in, toa besök. Så började resan mot Ullared och Gekås ca 32mil enkel resa. Då vi började våran resa runt 10 tiden, så var vi nera vid 15 tiden efter ett måltids stopp plus tankning.

Det krävs mycket personal för att hålla Gekås rullande


Sen var det bara att hitta en parkering, inte det lättaste då det var smockat. Men vi hitta en inte allt för långt bort. Sen blev det ingen väntan utan rakt in till shopping meckat!! När vi km in så vill kusin gå mot heminrednig, vi hängde på. Då börja paniken komma, det var SJUKT MYCKET FOLK. Man fick passa sig om man stod ivägen, för då kunde man bli påkörd. Det var en tant som bokstavligen prejade bort vår ena kundvagn. Men det är inget att surna ihop för utan hitta en bättre lösning.

Lösningen blev: Ställa ifrån sig vagnen, bära på jacka och värdesaker. Sen gå runt och plocka och kolla på allt. När man gjorde så ran paniken bort. Jag är inte förtjust i mycket folk det är bara jobbigt enligt mig. Men det gick fin fint. efter 4 timmars shopping kände vi oss väldigt möra i huvudet, det kändes som äpplemos. Trötta och kanske lite sugna på mat. Så hitta vi en kassa med ingen kö, så där ställde vi oss och checka ut. Kom på det smarat att hjälpa varndra med att packa ner allt i Lindas briljanta idé IKEA påsar. Väldigt rymliga och bra, måste inför skaffas vid nästa ikea tripp.

Rumet, jag sov i bädsoffan till höger


Lindas nota vart lägst, och kusins högst. Sen åkte vi för att checka in på vårt Motellrum på Gekås Camping. Det gick väldigt smidigt sen fick vi åka tillbaka ner till köpcentrumet för vårt motell rum låg precis brevid.  Vi bar in alla påsar och kolla läget. Vi hade tänkt laga till Tacos, men vi blev blåsta på det. Eftersom vi hade missat en liten detalj i bokningen att det ingick någon kokplatta. Men det var ju inte hela världen så vi gick några hundra meter bort för pizza i stället.

För stämmingens skull
Jätte god pizza om du frågar mig! Det var förmodligen råvaror efter omtanke. Mätta och belåtna gick vi tillbaka till rummet för att dricka te och smaska på kakor, delicatoboll och godis. Kusin och Linda är sucker för ljus, vilket är super duper mysigt. Så kusin hade givietvis fyra vrämeljus och en tändare i bredskap för mys stämning. Så satt vi och tjattra och vissa upp vad vi hade köpt, och hade "mannekännig" vissning.

De mesta jackor och klädes plagg jag hade köpt var lite för små, så de vart bytta dagen efter. På så sätt var det jätte behagligt att bara köpa och sen testa i lugn och ro hemma i stugan. Vid halv elva fick huvudet landa på kudden det var verkligen dax för mig och kusin, medans Linda började bli pigg. Hon är ju en natt uggla, hihi.

Vid 06:02 ringde klockan jag hade gärna sovit längre. Men det fanns det inte utrymme till. Vi hade en plan!
Det var Morgonbestyr och frukost, städning, shopping, utcheckning och hemgång. Vi höll oss till planen väldigt bra, så vid halv tio, tio var vi färdiga för hemgång. En snabbtitt på Panduro Outlet, men det var ingen hit. Då är webshoppen MYCKET roligare!

Dagens lunch


Sen åkte vi hemmåt, stanna på Max i Värnamo för lite mat i magen. Jag gillar ju hamburgare mer än något annat så jag var nöjd :) Eftersom jag äter åksjuketablet så är det svårt att hålla sig vaken, så ögonlocken vart bara tyngre och tyngre. Så jag somna till slut med Erik Linders album "Inifrån". Vakna upp när det  stod en vägskylt om att vi var nära Motala. Så då var det ingen vits att somna om den lilla tuppluren hade gjrt gott.

Hemma vart det fotning av alla saker och upp packning, jag är jätte nöjd med våran tripp. Tyckte det var praktiskt och bekvämt att sova borta. Detta komer vi garanterat att göra om vart efter igen, men det blir nog först till våren.

Tack tetanterna för en trevlig liten avstickare till Ullared!

Mer shopping åt folket,
speciellt när ens man frågar om man vill ha mer pengar att shoppa för,
det var icke min som sa så


Kommentarer
Postat av: Katarina

Tack för underbart trevliga och roliga (och dyra för vissa...) dagar i Ulllared! Det blir till att boka till våren för en ny tripp!

2009-10-09 @ 21:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0