Helgens babbel

Helgen försvann i ett naffs, jag har änså länge inga bekymmer med att jobba helg. Visst det är inte så att jag skulle bytta till mig mer helg, men änså länge så har jag inte så mycket som binder mig hemma. I lördags åkte vi ner till stan en sväng och gick och uträtta lite. Jag hitta även sprätt på Klippet för 10kr. Som jag köpte, min sylåda har rätt mycket saker men ingen sprätt. Och det kan reta ihjäll mig när man märker att man hade behövt en. Är ju inte det enklaste att sprätta upp med sax.

Igår kolla vi på den engelska variationen av Wallander. Om man jämför de båda filmerna så blir ju den engelska inget vidare bra, den blir mer komiskt. Eftersom det pratar engelska, men alla karaktärerna är från den svenska filmen. Det står saker på svenska, den är filmad i Ysta tror jag, svenska polisbilar och uniformer.

Men om du däremot inte jämför filmerna så är den helt okey, nästan lite bra. Det tråkiga är att det går att lista ut vem den "onde" är rätt snabbt, eller att man ser kopplingar och sen får det bekräftat. Så igår blev det filmkväll.


Tycker denna almanacka är väldigt bra!
Idag blev det sovmorgon. Super skönt eftersom jag jobbar förmiddag resten av veckan. Jag gillar ju att sova med :) För jag har så livlig fantasi, så jag drömmer otroligt mycket känns det som. Har jag inte drömt känns det inte som jag har sovit så bra. Medan andra skulle uppleva det tvärtom.

Jag hade beställt lite från jultidingar från en kollegas barn på jobbet. Hon hade skickat in redan första dagen man fick så de man hade beställt hade redan kommit.



Hade beställt en två julklappar en till K och en till Lilla C, sen till oss en Stor Familj Almanacka och en bok om pelargoner till mig. Det är ju en av mina favorit blommer. Jag hoppas kunna vara klar med de flesta julklapparna innan december stressen. Vissa saker ska jag beställa från nätet eftersom jag bara har sätt det där. Vi får se hur det går, men börjar man nu i oktober så borde det ju funka fin fint! Alltid bra att ha en plan sen om man lyckas följa den är en annan sak.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0