Gott vin, trevligt sällskap och Mario Cart



Spel glädje!

Igår så hade Jejje lite fest och middag. Jag var på även om jag skulle jobba dagen efter, Jejje och jag är ju näst intill grannar så inte långt hem precis. I like! Som vanligt så är inte hon fest klar ;) medan jag alltid är det när jag kommer.Men jag passa på att spela Mario Cart, medan honduschade och fixa till sig. Wii!! Vill ha vill ha!!  Så jäkla roligt det är, spel nörd jag vet. Hon lagade Paella vilket jag aldrig hade ätit tidigare men det var helt okey. Fast vi hade inte musslor i utan räkor ;)


Paella finns i många olika varianter.
I en ren fisk- och skaldjurspaella kan man ha i färska eller djupfrysta hummerstjärtar och bläckfisk.
En annan variant är med fläsktärningar och kryddstarka korvar.
Ris, olivolja, saffran och paprika ingår dock alltid i en riktig paella.

Hon hade köpt en box Blå Guntrum Reisling, ett vitt vin som var halvtorr, druvig smak med inslag av äpple, päron och citrus. Riktigt gott, jag drack säkert 2,1/2 glas. Tänkte köpa hem det vinet eftersom jag gillade det, det får man ju ha i fred med :)  Efter att vi ( jag, jejje och Carin) hade ätit så kom det lite folk till Jejje som hon hade bjudit. Trevligt trevligt, vattenpipan kom fram som alltid. Den kommer näsan alltid fram när jag och J ses, inte jämt men ofta. Men speciellt vid fest, att röka vattenpipa smaka inte alls som cigarett. Det är mycket bättre, desutom ingen tjära i. Igår var det körsbärstobak som röktes.  Med detta menar jag inte att det är bra att röka vattenpipa, J är ju typ beronde av sin vattenpippa.Haha.


Vattenpipan är Jejjes signum :)

Det dök upp en Håkan på festen, jag är ju väldigt dålig på att känna igen personer. Så han öppnar med att dig känner aj igen, jaha tänker jag hur löser man det här?  Men J var snäll och förklarade, My har med gått på Ljunkan (gymnasiet) och var kompis med Malin. Aha, då går det upp ett ljus för mig. Det är ju DEN Håkan, som min kompis Malin var hemligt förälskad i. Det var tider det, minen! Vart fall kvällen löpte på, jag var väl lite mer berusad, men lite lagom så där. Inte tillräckligt för att känna mig bekväm och social, det är lite konstigt att jag blir som musen så fort det blir lite folk. Jag är ju värsta babbelmajan normalt sätt!

Vid halv elva kännde jag att det var dax att ge sig hem, var trots allt en dag imorgon med som desutom inne bara att jobba för min del. Så vid elva låg jag klubbad i sängen och sov gott, tänk vad lite vin kan göra för att man ska somna fort ocg gott?! Kanske inte så bra medel att ta till jämtför att somna dock ;)

Kan väl avslöja att jag kännde mig lite tung i huvudet när jag vaknade och satt på spårisen på väg till jobbet, men sen gick det över. Man vill ju inte vara typ bakis på jobbet, det går icke!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0