Övningskört



Våran bil är inte så här läcker!

Idag var det äntligen dax att övningsköra, så på förmiddagen åkte jag och Malin ut till Himmelstalund för att öva lite. Gick rätt bra, fick några motorstopp, men det var främst är jag stod still. Så tyckte jag det var lite läskigt att växla upp till två:an tyckte det gick lite fort! ( Egentligen vet jag ju att det inte går så fort, när man suttit på passagerar sidan)  Lite roligt att jag kom ihåg vissa saker sen jag körde med kusin. Dock var det väl typ två år sen, nu ska det inte gå lika långt till nästa gång! Vi körde en timme det räkte, jag vart jätte trött efter att ha varit på hel spänd. Ser fram emot nästa gång. Kanske hög tid att börja läsa i K's gamal körkortsbok?! Tråk tråk, dock ett måste.

Det vi gjorde idag:
  • Lära känna bilen
  • Dragläget
  • Växla upp till 1:an och 2:an
  • Backa
  • Testa blinkers när jag svängde vänster
  • Krypkörning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0