Mitt stjärntecken - Fisken



Sådan är du som Fisk...
ca 19/2 - 19/3

Du är hemkär och hemfaller ofta till dagdrömmeri, särskilt om du inte finner harmoni i nuet. Du har stor fantasi. Eftersom det är enklare att tänka sig saker än att utföra dem, blir mycket av vad du planerar aldrig förverkligat. Men om du bara anstränger dig kan du lyckas med det mesta Du är charmig och tilldragande, ofta romantiskt lagd. Du är intensiv och vill mycket i din kärlek. På grund av ditt höga tempo och din iver blir dock dina kärleksaffärer korta och få och tar fort slut. När du dock väl har funnit den du vill ha, någon som klarar din föränderliga, gåtfulla natur, hör du till de verkligt trofasta. Du älskar de dina och sörjer väl för dina barn. Du har stor inlevelseförmåga och förståelse för andra människor, deras situation och svårigheter. Du styrs av dina känslor och handlar med hjärtat, irrationellt och utan tanke. Du har ett sårbart inre men också en starkt utvecklad känslighet.

Goda egenskaper
Fisken är mjuk, känslig och förstående som person. Du har mycket lätt att känna medkänsla för andra människor och känner aldrig någon avundsjuka. Ditt varma hjärta gör dig till en mycket omtyckt person. Fisken är romantisk och drömmande i sitt sinne. Din intuition är stark och du är lyhörd för stämningar i din omgivning som andra kanske missar. Fantasi och humor har du gott om.

Mindre goda egenskaper
 Din känslighet gör ibland att du tenderar lägga för mycket energi på oro och ängslan. Ofta visar sig denna oro vara helt onödig. Ditt dagdrömmande gör att du ibland blir slarvig med dina sysslor. Många ser dig också som lite passiv, flyende och alltför hemlighetsfull. Fisken kan ibland ha svårt att skilja sina dagdrömmar från verkligheten. Du lever gärna i en idealistisk fantasivärld och blir onödigt besviken och sårad, när den sanna verkligheten attackerar dig.
Dåliga egenskaper : Lätt förvirrad, viljesvag, obeslutsam och slarvig.



Personligen tycker jag att mitt sjärntecken stämmer in på mig rätt bra, det som jag har svart markerat är det som stämmer i lite extra bra. Jag är inte så vidskeplig av mig än heller så astrologisk men det är lite kul med horoskop ibland precis som att fördjupa sig lite i sitt stjärntecken.



Ametist
är en av de som är min månadssten


Källor för detta inlägg: Övernaturligt
                                        Dagenshoroskop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0