Busshållan



Kära syster Li har ju döpt sin hålla för Busshållan, (Krokek) Vi hade en diskussion om hurvida bra det går buss där ifrån in till "stan" (Norrköping). Jag trodde inte det skulle funka i förhållande till mina arbetstider, vill säga 06:45 ovasätt vardag eller helg, samt 22:00 ovabställ om det är vardag eller helg.  Med andra ord man börjar i princip alltid 06:45, med vissa undantag ibland då jag börajr 07:30 samt 08:00, slutar alltid 22:00 om man jobbat kväll. Då hävdade jag att bussen borde inte funka så bra till de arbetstiderna.

Men jag kolla på Östgötatrafikens sida och får nog ta tillbaka det jag trodde, det går bussar både till och från jobbet som skulle funka. Visst sen kanske det inte är så latjo att komma hem elva, men det får man väl ta helt enkelt. Precis som att det inte är så kul att gå upp i svin ottan ( fem tiden) men samma sak där, man kan ju alltid knoppa på bussen :)

Diskussionen upp kom eftersom att jag hävdade att man inte kan flytta till landet utan körkort ( det finns ju andra anledningar till att det är bra med körkort om man bor så avigt) för då kan man inte ta sig till och från jobbet, men det går tydligen. Men ett körkort ska jag ha en då, trots bra kollektivtrafik!



Den här bilden fick mig att tänka på kusins mammas väg...

Sån väg kan det va när man bor på landet i skogen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0