Förvirrad = borttappad mobil

Jag är ju lång ledig så jag är ledig idag och imorgon. Igår var vi hos pappa och hälsa på, de var hem kommna från Thailand i lördags.Bruna var de så klart, även om de hade haft mycket regn och lite dåligt väder. Eftersom det är Våffeldagen på onsdag så skulle pappa bjuda på Våfflor. Så lillebror var också hos Papi.

Eftersom det som alltid drog ut på tiden så tog jag tag i det där med våfflorna. Jag har kanske gjort våfflor någon gång tidigare men inte ofta. Men de vart väl hyffsade, lite bättre färg nästa gång. Eftersom vi inte åt under tiden som jag gräddade så vart de inte så spröda som man vill att de ska vara. Dock vädligt goda ändå!!

När vi kom hem såg vi på "Saningens Ögonblick" ett av vårat favorit program, men som jag aldrig någonsin skulle få för mig att vara med i själv.

Idag när jag vakna så undra jag vart jag hade lagt min mobil. ( Jag är ju rätt virrig så klocka och mobil, är de två saker jag ständigt letar efter nästan. Inte jämt men allt för ofta) Letar men kan inte se min mobil, så jag ringer till den så jag kan höra vart den är. KNÄPPTYST!! Lite stress, infinner sig. Börjar fundera när och var jag hade mobilen sisit. Hmm.. Hos pappa, jaha. bara att gå ditt då. Egentligen tar det inte så lång tid att gå till pappa, 15- 20 min om man går fort. Men just idag hade jag ingen brådska så jag gick med andra ord inte jätte snabbt. Fram och tillbaka tog det runt en timme nästan. Som tur var låg mobilenhos pappa, annars hade jag blivit lite stressad. Gråten i ögat... hade nog infunnit sig med.

Tvättat, under dagen. Var även på det sista "mötet" idag, det var vemodigt som tusan. Men det var dax, jag har nått fram med det jag ville. Eftersom det fortfarnde känns rätt privat att skriva om mötet, så lämnar jag det där.

På eftermiddagen så träffa jag E vi var ut och gick i två timmar. Var lite frusen när jag kom hem... Vart mycket gå idag. Men det är skönt det med. Imorgon måste jag var effektiv i mitt hem, STÄDA!!! Det är inte direkt skitigt, men allt vanligt som måste göras ändå. Saker och ting grår ju ihop på en vecka. ( Vi är inga städiga personer, framför allt inte jag) Råkade kolla på fläktfiltret nu ikväll, ojoj det skulle jag inte ha gjort. Riktigt skabbigt, uhh... Så det åkte direkt in i diskmaskinen, så får man städa runt om imorgon det orkar jag inte styra med så här pass sent.

Nej det var väl allt för idag, har inte hänt något super spänade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0