Tvätt tid =(

Imorse ringde mobilen, kl 7:00. Jippi, på en ledig dag. Men det var bara att gå upp, eftersom jag har tvätt tid 07-13- Hade tänkte tvätta på eftermiddagen först, men sen kom jag på att vi ska till min mormor och morfar för att fira mammut. Som har fyllt år, hon har redan fått present av mig. En liten stero med kassetbandspelare. Mamma är stenålders männsika, själv vill jag ge en henne en stero som tar mp3 format, men det var inte av intresse. Smaken är ju delad.

Vi skulle med behöva en liten ny radio/stero till köket. För den jag fick av Tomten för många många år sen jag kanske jag var sju år. Men den radion har följt med mig, alla de gångerna man åkte till Gryt och campa hos mormor o morfar. Ute som inne, min lille bror har dessvärre med fått låna den. Efter det var den aldrig sig lik längre... :(

En helt annan sak som har med tvättning att göra, det är väldigt irriterande att komma ner till tvättstugan och se att den personen som tvätta igår inte har tagit hand om sin tvätt. Jag gillar inte att ta i andras underkläder även om de är rena, det är skabbigt!!! Det blir sånt dubble göra, först sortera jag min tvätt, lägger i två maskiner. Sen får jag rensa torkrumlar filtret, plocka ner den andra persones tvätt i dennes tvätt påsar. För att jag ska kunna hänga upp min tvätt. Tråkigt och irriterande.

Men nu är de sista i tvättmaskinen så snart är allt klart, skönt skönt!! Fortfarnde inte kunna träna eftersom jag är förkyld, när ska skiten försvinna?! Det ända ajg har gjrot denna veckan som kan likans vid träning är att jag var med i badet när brukaren hade vattengympa, lång promenad på 1h, sen vanligt softich bad på badhuset igår med E. Så har ajg gjrot något med hanleden så det gjorde as ont när man försökte simma. Det gjorde typ välidigt ont ovastätt hur liten belasting jag gjorde med min hand, handled. Idag är det bättre, även om den känns lite öm. Har väl gjort något tokigt på jobbet skulle jag tro.

Tillbaka till tvätten för min del. Mammut kommer efter 13 så då far vi mot urskogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0