Madde & Co var och hälsa på

Igår så åkte vi och handla på ICA Maxi, då märkte vi att de hade kommit rätt långt med bygget. De håller på att bygga ut, nu hade det kommit ett Garage, som vi testa. Så var det en ny del med olika butiker som hade öppnat. Påminer mycket om Tornby tycker jag, (Tornby ligger i Linköping). Men lite kul att det kommit lite nya butiker ut till Maxi, kan man ju gå och kolla i de affärerna ibland. Mycket folk var det, först vägra K att vi skulle handla där. Handla hem Katt mat till de små med.

Sen när vi kom  hem så kom Madde, vi bestämde att hon och hennes sambo kunde äta lunch hos oss. Så Det blev färskpasta med vitlöksklyftor och grillad kyckling. Våran nya favorit rätt. Efter att vi hade ätit så gick jagoch Madde och köpte det som fattades till bullarna. Eftersom vi skulle baka. Vi gjorde dubblesats så det tog lite tid, lillen sov och åt under tiden. Och kolla lite på killarna.  Men bullarna blev jätte bra, testa att göra vaniljbullar det har jag inte gjort hemma någon gång tidigare. Men Maddes sambo vill gärna ha det, de blev goda. Personligen gillar jag Kardemumma bäst.

Kristian tog en fylla med hans kompis S, så han sov hos S. Så ringde han vid nio imorse och sa att han var på väg hem. Han sover i skrivande stund. Han mår väl inget vidare skulle jag tro. Men sånt där är självförvållat. Visste att det skulle bli så där, men jag är faktiskt inte sur vilket jag kan bli ibland. Vet ju hur det kan bli iband när jag träffar tjejerna, blött värre. Dock tar jag såna tillfällen ytterst sällan på ett år. För jag Hatar att var bakis, det är bland det värsta som finns.

Om ett tag ska jag och E gå ut och gå, hon skulle plugga lite innan bara. Själv kör jag diskmaskinen för fullt (bänkdiskmaskin, den tar ju inte så mycket disk åt gången. Är man lite bättre på att hålla efter än vad vi är så slipper man diskberget).

Snart ska jag och E gå till M med bullarna, K är why to bakis, för att orka röra sig ur sängen. Frågan är om vi ens kommer komma till Villbergen idag, tror inte det riktigt. Men vi får se, annars får man göra husesyn en annan dag. ( Hans mamma har flyttat). Jag missa melodifestivalen delfinal igår, missa jag något??  Såg precis på aftonbladet att Agnes och Marlena Ernman gick vidare till final.

Nästa helg är de ju här i Norrköping, då är det ju andra chansen. Så Det lär väl blir schlager yrra på stan denna vecka. Nej nu ska jag installera mig, snart dax att röra på fläsket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0