Helgen som var i bild och text

Fredag

Igår var det rena kaoset när jag kom hem, lilla syster höll på att göras fin till hennes bal. Så Cia ( våran kusin) sminkade Li, Kina ( kusin) hjälpreda och smakråd. Innan hade även frisören varit här och fixat Li's fina frilla. Så var även hennes kille här och försökte få till en slipsknut. Jag var inte alls social eftersom jag vaknade med förkylning :(




Li blir sminkad av Cia, look at the Hair!!

Men det var bara att göra sitt bästa, vid fem tiden var det tomt hus. Jag tog två panodil, och när de gjorde sitt kände man sig bättre. Gjorde Ädelost sallad och Kyckling a lá Oscar min nya favorit rätt, det blir succé varje gång jag bjuder på det. Toppen! Malin skulle komma efter hon hade varit på stan och gjort ärenden, sen så skulle vi ut och köra bil.

Så efter våran middag åkte vi mot Himmelstalunds parkeringen för att öva. Vi öva på dragläget, uppfattning av bromssträcka, på att bromsa i rätt tid, att växla upp till 1,2,3 men jag råkade även få i 4:an. Tränade även på att svänga med fullt rattutslag och tillbaka, blinka och kolla i speglarna. Kan väl säga så här; jag är en trafikfara än så länge för jag har fullt sjå att ha koll på mig och komma ihåg att kolla när jag svänger. Men jag är nöjd med att träna träna på parkeringen. Det går trots allt lite lite bättre för varje gång. Men inte så många motorstop vart fall :)


Efter mycket om och men så får jag övningsköra med
K's ögonsten


Efter övningskörningen så åkte vi förbi ICA Maxi en sväng, sen blev det hem och varva ner lite. Så var fredagen slut.


Lördag

Var bjuden på fika hos Kusin Caroline som bor i en Herrgård typ. Som de hyr, mycket fint var det. Vi åkte lite vilse innan vi kom rätt, sen bjöds det på rundvandring i trädgård och hus. Sen det bästa, fika!! Det var ordentligt till taget som K's mamma skulle ha sagt. Kladdkaka, två tårtor, en med citronmeliss, grädde och jordisar. Sen en med marängbotten och jordgubbar och grädde. Mums mums, Inte nog med det så bjöds det även på bullar och mördegs kaka. Gissa om jag vart lite över jäst efter det fikat! Men det var super gott, jag älskar ju kalas mest för fikat och stämningens skull.



Sen bar det hemåt Norrköpingshållet igen, efter att ha varit åt Söderköpings hållet. K har varit på fest fredag lördag, så vi mötes i dörren när jag kom hem. Angelica ringde och fråga om jag inte ville se film med henne och Sara. Det tackade man ju inte nej till. Trevligare än att sitta hemma själv!! Angelica och jag gick förbi Konsum innan vi gick till Sara. För att bunkra upp lite inför kvällen, Angelica är minst lika förtjust i chips som jag om inte mer!! Så det blev chips, dipp, popcorne, cheezballs, och läsk. (Sara hade godis hemma :)) Hos Sara bjöds det på Lasagne och sallad, gott gott. Sen vart det girls nigth med allt onyttigt vi hade köpt och en film. 13 snart 30 blev kvällens film, en gammal 90-tals film helt se värd mycket typisk tjej-komedi. När filmen var slut så kom Saras kille Danne hem och avslöjade oss, vårat svullande. Han bara skaka på huvudet och skratta. Tanken var ju att han inte skulle hinna se...

Jag och Angelica gick hemåt eftersom hon skulle upp och jobba idag. Eftersom vi typ är grannar så passar man ju på att gå samtidigt så man får sällis. När jag kom hem så var K redan hemma från festen, så vi prata lite och sen gick jag och la mig för jag var dö trött. Förkylningen gör sig ju även påmind på kvällarna.


Söndag

Vi gick och röstade på morgonen, även om jag inte har jätte stor koll på Eu-parlamentsvalet känns det ändå viktigt att rösta och påverka.



Idag så åkte vi till Billbäcks när K var körklar, så att säga. När vi kom ditt så började vi med en fika, i den idylliska trädgården. Te och macka till mig. Jag tänkte att nu när man beställer en ost och skinkmacka blir det väl en torrfranska typ. Men jag vart glatt överraskad måste jag säga. En ordentlig macka gjord på något surdegs/fullkorns variant. Mycket gott och mättande. Sen kolla vi efter blommer/plantor som skulle passa på balkongen. När jag fyllde år så fick jag present kort på Billbäcks, så det utnyttjade vi idag :)



Väntar på mackan...



Smarrig macka :)

Vi köpte en hallonplanta, jag har alltid velat ha en hallon buske på balkongen sen jag såg att det var möjligt på tv för flera år sedan. Sen köpte vi en lavendel, små kaktusar typ.. och en rosa blomma som skulle hänga ner ( marktäckare?) och någon annan rosa blomma sist men inte minst även två smultronplantor. Ni ser vad duktig jag är på blomnamn, inte värst.

Jag vill köpa krukor men K tyckte att vi hade tillräckligt hemma så det blev inga. Personligen har jag ingen bra koll på hur man ska arrangera blommer så det ser fint ut, eller vad som passar med vad. Det är inte mitt intresse direkt, jag brukar ha min kusin som sån. Hon är perfa för det då det är hennes intresse, och hon är bra på det!! Så åkte vi förbi ICA Maxi på vägen hem för att köpa lite saker till våran lasange.

Väl hemma blev det faktiskt Team Work jag lagade mat K planterade de ny inköpta växterna Funkade jätte bra så det var roligt, jag plantera bara en blomma när K la ihop lasangen. Tyvärr kände jag inte så mycket smak av maten så jag fick lita på K när han sa att det var gott. Efter maten blir man ju alltid seg... så då händer det inte mycket. Diskmaskinen har gått på högvarv och jag passade på att blogga lite :)



Nu står hallonbusken på balkongen :)


Märks att det är ljus ute och man tappar lite tid och rum eftersom klockan är åtta nu och det känns det ju inte som kanske. Även om jag har känt mig små seg till och från, hoppas förkylningen är som bort blåst till på torsdag då vi ska på student. Måste kolla efter skor till det med... Är kompledig två dagar nu, så denna vecka jobbar jag inte mycket onsdag + helg. Sen är det bara en vecka kvar sen är det SEMESTER!!!!!!!!!! Härligt!

Det var min helg uppdatering det, ganska långt inlägg, rätt typiskt mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0