Pronaxen och en god gärning



Igår gick jag och la mig med början till migrän. Dumt av mig att inte ta någon tablett eftersom jag vaknade med skallebank. Så det första jag gjorde var att ta en pronaxen tablett, jag tycker de är kanon mot migrän och mycket mens värk. Vill säga att om men t.ex. tar en panodil eller likande tabl. så kan man fortfarande känna av sin huvudvärk pronaxenen tar bort det. När jag var yngre fick jag de ut skrivana på recept nu finns de receptfria på apoteket.

Igår gjorde jag dagens goda gärning.
När jag kom hem från jobbet igår ca 16:15 så satt grannens nyckel i i dörren kvar, det var även inte låst. Jag fundera inte så mycket just då gick och träna. Nyckeln satt kvar i dörren, styrde lite här hemma och nyckeln satt fortfarande kvar. Nu börja min lilla oros hjärna grubbla lite. Till historien hör även att de under oss inte känns som världens pålitligaste människor.  Redan när jag kom tillbaka från tärningen så tänkte jag att jag måste säga till, K tyckte så klart det var onödigt. Men när det hade gått ca 4 h och nyckeln fortfarande satt kvar i dörren kände jag att jag måste ringa på och fråga om de vet att den sitter där. Men vem som kan ju komma in och ta allt de äger.  Så jag ringde på till grannen (jämngammal  kille). Grannen öppnar i morgon rock, jag frågar om han vet att han har nyckeln i låset kvar, det visste han så klart inte och såg rätt glad ut över att jag sa till om nyckeln. Så han tog den och låste om sig.

Anledningen till att jag är snäll och gör en sån här grej är för att jag tänker det kunde vara jag. Jag är fruktansvärt disträ och tankspridd, än så länge har jag inte glömt nyckeln i låset. Men jag skulle heller inte bli förvånad om jag gjorde det någon gång. Kan man glömma bort att ta 500kr i bankomaten kan man nog glömma nyckeln med!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0