Idag...

Idag så känns det som man har gjort något hela dagen. Lagom med sovmorgon i morse, sen när jag väl hade vakant börja mobilen pipa så terroriserade den mig ett tag på fm. Snacka om att alla tajmade in att skicka sms samtidigt! Lite komiskt. Det är rätt dött i min mobil annars. När K hade vaknat att till liv så åkte vi upp till stan för att lämna in glassögonen. Typiskt nog så var det stängt pga av att de flytta till en annan lokal, öppnar som först imorgon i den nya lokalen. Känner på mig att det lär ta tid att få mina brillor lagade. De måste var lagade till resan!


Grejen man gör håll med hette tydligen Håltång

Sen åkte vi till pappa och hämta en grej som man gör håll med, t.ex. i skärp. När vi kom hem gjorde vi två nya håll i skärpet, nja det är inte för att jag har gått ner drastiskt. Utan för att jag vill kunna ha skärpet i midjan och den är mindre än magen. Passade även på att gå förbi Casa Maria eftersom vi körde förbi där så gick jag hem. För att hämta min lotion och sen en "dunk" till en på jobbet som ska testa Aloe Vera Gel.Jag har stämpel kort där så om en stämpel till och jag får 200kr rabatt på valfri ansiktsbehandling! Jätte bra ju.

Efter det började jag göra müsli satte på ugnen och började känna doften av bränt då kom jag på vad K hade sagt när vi gjorde lasagne i helgen. Måste göras rent innan den används. Var bara att stänga av ugnen vänta tills den svalnat något för att sen dränka in såpa i den och sätta på värmen på 100grader. För att sedan stänga av och torka rent. Roligt värre!


Vart en promenad med E mitt på dagen med, skönt att få lite luft. Mamma ringde och berätta att hon vill köpa jordgubbar och det tackade jag inte nej till idag. Ännu har jag inte hunnit äta mig mät på de små rackarna. I love strawberrys! Jag var snäll och bjöd hem henne en stund. Så hin fick mat, men hon fick även stryka Li's och min klänning till på torsdag, steka svamp hjälpa till med disken. Man får ju passa på att utnytja henne när hon säger att hon vill hjälpa!
Till middag åt vi Farmors kyckling i brunsås, med potatis stekta kantareller och kokta morrötter. Samt svartvinbärsgele får den som ville. Efterrätt blev mammas jordgubbar med glass, mums!!

<- Min müsli


Jordgubbar med glass, mums!

Så har jag tvättat, iag med. Ska bädda rent och ta en dusch sen, härligt att få krypa ner i rena lakarn och vara ren själv det känns så skönt. Müslin är gjord vart mer denna gången trosta att jag gjorde ungefär likdan som sist. Konstigt! Ska beställa böcker till resan nu. Så man har liteatt läsa, funderar på Chick- lit serien av Denise Rydberg. Vet att E tycker att den är jätte bra. Jag brukar ju annars läsa självbiografier kan ju vara bra att variera sig! Nej man kanske skulle lägga in tvätten föratt sen kolla på bokus, lätt hänt att man fastnar där annars.

Go' natt bloggen! Ses imorgon!


Lilla syster vart bortskämd med både mat och efterrätt

Kommentarer
Postat av: Vickan

Vill du så vänta till söndag för min mamma läser mycket Chick-lit böcker så om du vill så kan du låna hennes pocketböcker. Är du intresserad kan du väl skriva nått i min blogg så tar hon med några på söndag!

2009-06-10 @ 09:25:32
URL: http://vickiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0