Blåbärs plockning



Igår var jag och Emmelie och plocka blå bär i Svärtinge skogen. Det fanns verkligen hur mycket som helst, i olika storlekar. Men en hel del stora med, men tyvärr slår de inte de ute på Ummareö där Malins mamma har sommar stuga. Det var trevligt och avkopplande. Delvis därför jag vill bo närmre skogen får att det är skönt att gå i och få ny energi. Totalt blev det en "Brinks burk" kanske två liter? Vet inte riktigt... Det räcker ett litet tag, men jag fick mer smak så jag vill plocka mera!! 

Mamma har tipsat om ett svamp ställe med nu som vi ( Jag och E) får testa, hennes gamla minne är väl så där men vissa saker vet hon! Hoppas det stämmer för då kan vi hitta massor med skogsguld :)


Tyvärr så blev jag ju rätt varm så myggen var på mig som f*n!! Helt j*vla sönder biten, men kliar man inte så försvinner det fortare. Eller så tar man till Aco Alsolgel, det tar bort det "kliga", tycker jag min kusin som har tipsat om det. Men Malin funkade det inte på tyvärr :( Men jag ska köpa "Mygga" till nästa gång så kanske det blir mindre bet. Man kan ju alltid hoppas som det är nu hittar jag myggbett lite varstans


This is the shit!



Kommentarer
Postat av: Katarina

När myggen bitti en så kan jag även tipsa om "klisalva" eller Xylocain finns på Apoteket super bra till ALLT som kliar =o)

2009-07-17 @ 22:21:31
Postat av: Mysan

Är det det man kan ha på efter t.ex. geting stick? Får shopa hem det, kan ju vara bra att ha. För det är pain när det kliar och man river sönder sig!

2009-07-18 @ 17:50:27
URL: http://mysan207.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0