Ingen kantarell så lång ögat kan nå


Igår hade jag och Emmelie tänkte plocka mängder med Kantareller, det börja med att det regna när vi skulle åka ut till skogen. Men vi trottsa regnet och åkte iväg mot skogen ändå. Vi hitta stället som mamma hade pratat om, och gick in i skogen och börja leta. Vi kände att det lukta svamp, eller kanske inte Emmelie men jag kände hon kände med det efter ett tag.  Vi gick och gick, leta och leta. Jag som hade missat att kissa på jobbet blev bara mer och mer kissnödig, inte riktigt rätt läge.

Det dugregna lite gran, men det var mysigt att gå i skogen och leta och filosofer lite. Efter gaska lång tid så hittar Emmelie till slut två st kantareller. Så vi tänker att det borde finnas mer i närheten, men icke. Sen gick vi ner mot en bäck där nere hitta vi yttligare tre st. Vi hade planer på att komma över bäckn men se bilden nedan för. Emmelie fick vara test kanin, och gick över. Men hon såg inga kantareller så vi skippa det äventyret, jag har ju inte värsta alnsen så det var nog lika bra.


Så här såg det ut där vi var och leta efter Kantareller

Men vi hitta inga fler knatreller efter de där 5 st, efter ca 2 timmar så la vi ner det hela och åkte hem till stan igen. Det fanns dock lite blåbär men det blev ine att jag plocka, får åka och plocka någon annan dag. De jag har hemma börjar ta slut! Det var vart fall mysigt och skönt att gå i skogen men jag vart helt klart besviken på fångsten. Jag hade räknat med bettydligt mycket mer typ några liter. Man kanske måste leta lite mer, hitta sina ställen. Samp äsongen har judick bara börjat så vi får väl försöak igen och mer i höst.



Det var väl minst en sån här fångs jag hade väntat mig.



Detta är resultatet av våran samp plockning,
 rätt misslyckat enligt mig...
 men bättre med fem än ingen alls iof.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0