Norsholms Djurskjukus, bad och en runda i spåret

Idag är det regn väder precis som väntat. Men det är helt okey, då kan jag passa på att bakamina bullar, stäa lite kanske rensa garderoben?


Sotis, fick besöka veterinären

Igår så fick vi åka med katten till Norsholms Djursjukhus... När vi vakna så kom katten in och var väldigt stressad, flämta som en hund med tungan utan för. Klia sig som han hade loppor, och det såg lite otäckt ut. Så vi ringde till Norsholm för att få lite rådgivning de tyckte vi skulle komma med honom för att det kunde vara en allergisk reaktion.  Sagt och gjort, i bilen är katten förhållandevis lugn mot vad han brukar var är han får åka bil. När vi sitter i väntrummet ser vi at hans beteende har klingat av. Typiskt! Men han undersöks ändå, veterinären kunde se lite vid öronsnibbarna att han hade haft en reaktion. Det tråkigt är att han kan få det igen, eftersom det är något här hemma han har reagerat för och träffat på tidigare. Men men händer det igen då vet man ju vad det är, men inte vad det kommer ifrån. Vi var våra funderingar men inget vi kan vara helt säkra på. Dyrt blev det 1350kr, men det var det värt. Det är ju våran ögonsten ;)

När vi kom hem som damsög K, jag vått torkade golven efter. Känns mycket fräscht då, har Ajax syren, luktar mycket gott och somrigt. Jag lagade chili con carne brukar var K som lagar det annars, jag glömde helt bort vitlöken så det blev mer som köttfärssås md bönor =P Men det gick det med.


Guldvagnen, näckroserna börjar komma :)

Efter maten packade vi väskan ch åkte mot Kolmårsdskogen och till ett av våra favorit bad ställen. När vi kom ram så var det rätt "mycket folk", det är typ folktomt nästan jämt. Ett ställe där de flesta bara tar ett dop och sen åker igen. Det var en barnfamilj på 5 barn +2 vuxna, en pappa och en dotter, "Näcken"- han är stammis där, men efter ett tag så var det bara vi och Näcken kvar. Jag bada såklart, jätte skönt! O solade och börja läsa på Jenny S av Denise Rudberg.


Jag i solglassögon

På kvällen fick Kristian ett ryck och vill ut och springa, vi hade precis ätit så det kändes inte jätte lockande. Men jag följde med ändå, vi åkte till Jursla för att ta elljusspåret kring Lillsjön. Jag testa att springa men det funkade inget vidare, så det blev att powerwalka i stället. Kändes skönt när det var gjort, rätt fint spår med har inte gått där tidigare. Sen vart det Tv tittande av det som var kvar av kvällen.



Bilder från spåret, det var ganska kupperat, så det kändes i vaerna efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0