110st Kardemummabullar



Har bakt bullar idag, det blev totalt 110st, då jag gjorde på två st jäst. Så nu är det massor med bullar i frysen. Det tog sin lilla tid, det är ju smidager att bara göra på en jäst. Hemligheten bakom en bra deg är att ha i mycket smör, och sen köra den länge. I regel kör man oftast en deg för kort stund i t.ex en degmaskin det gör att det inte hinner bildas glutamin trådar som gör degen elastisk och smidig. Då får man lite "hårda" bullar.



Jag skulle behöva en ny köksassistent men de kostar väldigt mycket pengar.
Men visst vore det fint med en rosa? :) Fast en svart skulle funka med.
Det är nämligen så att den jag har är en Kenwood, och har särkert över 20 år på nakcen. Där kontakten sitte har det blivit lite grönt, känns ju lite läskigt. Sen har det börjat lukta bränt, så den är inne på sista värsen.
Men den får hänga i tills den dör!




Kommentarer
Postat av: Katarina

När blir det bullfest då ;O) Man kan köpa Kitchen Aid billigt från USA och sen en omvandlare till kontakten. Blir mycket billigare än i sverige fast man får betala frakt

2009-07-19 @ 21:41:10
Postat av: My

Bara att komma, bullarna ligger i frysen ;)Ah, då får du hjälpa mig så jag se vad de kostar cirkus...

2009-07-21 @ 21:01:54
URL: http://mysan207.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0