Den nye fiskaren

Vi testa tårtan idag med den var mycket godare idag. Men Ricekrispen var rätt degiga, inte så smarigt. Igår sov jag jour på jobbet, vilket jag inte tycker är något större problem då jag oftast sover som en pärla så länge jag har mina öronproppar. I natt hade jag dock lite svårt att komma till ro. Så jag somna någon gång vid tolv, så upp vid kvart över sex. Anntar att jag lär vara rätt trött ikväll.

Har haft ont i sättesmuskeln idag, inget vidare. De på jobbet trodde det var ischasnerven som spökade, kanske var/är så. Brukar bli så här ibland, men det brukar gå över. Jag tog Kristians råd om ett "hett bad" det var riktigt trivsamt, när jag var lite älskade jag att bada badkar hos Farmor. Det gjorde man nästan varje "varnan söndag" då det hade varit pappa helg. Mysigt. Min lilla bror och jag brukade ha cyklop med och dyka och ha oss i badkaret. Vi hade inte badat färdigt förrän vi var riktigt skrynkliga. Nu känns det nästan helt omöjligt att få plats två i vårat vanliga badkar. Krisitan kan ju inte tänka sig ett hem utan badkar, så "nästa" gång så får man se till att köpa ett badkar som funkar för två åtminstone. Det kan ju va lite romantiskt och mysigt med ett bad, lite doft ljus och bubbel i badkaret.

Imorgon fyller Kristian år, han blir 28 år! Jag har beställt hans present. Han vill ju börja fiska, så jag har klickat hem ett start kit med lite extra saker från Hobbex till honom. Han vet bara att han ska få fiskespöt, eftersom det var han tvungen att kolla och "okeya" så man inte köper något han inte vill ha. Hoppas han blir glad för de extra sakerna, men de tror jag nog. Sen kommer man väl få frågan om man vill följa med och sällskap vid fisket. Det som är bra är att hans kompis Robert gillar att fiska så då kan de ju fiska ihop.

Nästa vecka har jag semster igen :) Skönt det ska bli, jag och Malin ska hitta på något. Åka till hennes mammas land kanske. Vi får se, skönt med lite egentid ska det bli vart fall!!! Kristian börjar ju jobba, lite dålig tajming tycker jag allt! =p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0