Nyårsafton, och nyårsdagen

Igår var sista dagen på 2008 och idag är det första dagen på 2009.

31/12
 Jag började dagen med att vakna runt 8, eftersom jag hade vaknat halv elva dagen innan samt gått och lagt mig runt halv elva på kvällen så var jag helt enkelt väldigt ut vilad. Så jag gick upp åt frukost läste NT, gick ner i källaren för att städa av och hämta upp tvätten. ( jag hade tvättat dagen innan men bokat upp mig på fm på nyårsafton, en liten fuling) K sov, så jag plockade lite, satte på diskmaskin. Allt sånt där vanligt man gör emellanåt.

Fixade ordning nyårs inlägget (Gott Nytt År), min blogg är ju min hobby, så det går lite fritid till det :) Hade samtalat med kusin på fm, fick uppdrag att gå till stan för att köpa föddelsedags present till hennes man, samt en liten blomma. Så efter att K hade fixat frillan, vissa har det lätt när de klipper sig :P, så gick vi upp till stan för att köpa present. Ett par tofflor, tack och lov för MMS!!! Jag ringde kusin, och sa att jag tar kort på två olika tofflor,att hitta i strl 38 är svårt eftersom man måste kolla på dam sidan och man vill ju inte ha något för fenemint till en man. Men jag hitta ett par fina Shepherd tofflor :)
Så hade kusin även beställt ett par handskar även de i liten strl hennes man är varken lång eller stor. Men det var svårae att hitta något fint, så de skulle åka in till stan och fixa det någon dag. Så då var det "bara" blommor och Stadium kvar. Jag vill köpa ett par Asics på Stadium eftersom de har 25% på ALLA Skor, suck säger jag bara sen. Är inte speciellt över lycklig i Stadiums service, sen nyårsafton har man ju mindre folk så efter att ha väntat och väntat för att börja känna mig lite små stressad så la vi ner projekt skor. Så vi gick till en blom butik för att köpa en liten fin blomma, vart guldig kruka, med en mörkare orkide lite guldigt änglahår, och sen två stora gröna blad. Jätte fin!

Efter besök på stan så gick jag hem och svidade om, för att gå över till Jejje för att bli sminkad :) Så skönt när någon annan sminkar en, vart jätte nöjd med resultatet. Så efter en timme hos henne var vi klara, då var jag tvungen att rusa hem. Målade naglarna lilla lite snabbt, dock satta jag på mig skor, och jacka innan så jag skulle slippa att riskera fula märken på lacket ifal det inte han torka till ordentligt innan vi skulle åka.


De vackra islyktorna

Sen bar det av mot landet, Kolmårdsskogen... långt in i skogen på vischan. På vägen hämta vi upp ett till par samt deras stora hund Mio. Vi fick plats alla i lilla golfen det trodde jag inte riktigt på innan, men det funka. Sen anlände vi till det lilla röda torpet ute i skogen, de hade gjort fina ljuslyktor. De var gjorda av stora isflak som Herr C hade plockat upp ur ån, sen en marchall i, verkligen jätte fint och orginelt. Vi hälsade lite mer ordentligt på vårat resesällskap Linda och Johan de är också Herr och fru, bara jag och K som var lite outsiders på den fronten.


Mycket levande ljud, fin dukning, allt handlar om detaljer :)

Väl innen i värmen var det många levande ljus som bran, det blir så stämmnings fult då. Luktade god mat, bordet var väldigt fint dukat, kusin gillar ju tulpaner så det fanns med i bordsdekorationen. Värdparet bjöd på tre rätters, Fläskfilé tost med mozzarella, Ost och basilikafylld kyckling på en bädd av tomatsalsa, med rosmarinrostad potatis sist men inte minst Vitchoklad droppe med hallonsås. Allt ihopa var väldigt smarrens, Herr C gjorde "dansen" så gott var det. Han har en liten rörelse i kroppen som kommer när han äter något gott :) Till maten drack herrarna olika öl, och damerna drack cider och alkoholfritt. Det var en lång härlig middag, riktigt perfekt. Herrarna satt på ena sidan och damerna på den andra.

Herrarna och damerna

Efter middagen förflytta vi oss till vardagsrummet för att fortsätta att sociala, och ha trevligt. Äta snackes och dricka vidare. Innan tolvslaget packade vi in oss i en stor volvo ( 6 personer + en hund), jag satt mig på en kant så man inte känner sig så mossad. Åkte ner till "sjön" även kallad Bråviken, vill säga en del av Östersjön. Där de smälldes rakter, det är ju inte som inne i stan men det var lite mer mysfaktor att stå där mitt i mörkret ( på landet har de ju inte så mycket lyktstolpar) se massor med smatter och fyrverkirier, dricka Asti och frysa lite. Man såg även över till andra sidan där de smällde fyrverkirier, på Östra Husby och inne i Norrköping. Efter att ha skållat, sjungit "Ja må du leva " och hurrat för föddelsedags barnet samt det nya året åkte vi till det röda lilla torpet igen. De fina islyktorna hade slockanat för länge sen så det var bra mörkt att försöka hitta till dörren, men vi kom in i värmen och mötes av två glada hundar. ( Totalt var det 3 hundar) Inne fortsatte vi ha det trevligt dricka och äta snacks, se på bilder från midsommar. Längta efter sommaren och värmen, för att in se att det blev en lång och lyckad nyårsafton.

Vi kom i säng vid 03:30 - 04:00, så tidigt eller sent får man välja själv. Hel lyckat var det vart fall, precis så som jag vill fira in mitt nyår!! Trevligt sällskap, god mat, härliga skratt och inga svineri fyllor!



1/1

Jag sov till tio på den sköna soffan, vill säga att jag har varit små seg större delen av dagen. Med andra ord jag kommer gå och lägga mig "snart" ( tid i skrivande stund 20:55). Eftersom det är ett litet torp, så drar det härligt om fötterna när man går upp för att flytta på sig från A till B. Efter en dusch, rena kläder i myspys stil så kände man sig rätt fräch, och hel. Jag vart något berusad en liten stund på nåyrsafton så jag kände av att jag hade druckit dagen innan, men jag var ju inte lika bakfull som herrarna K och C. Bakfull var nog inte rätt ord för hur jag kände mig, snare trött pga av för lite sömn.

Min kusin är en hurtig människa, skulle verkligen vilja var så. Hon är romantisk av sig. Hon bakade bröd på morgonen så man vaknade av doften rån nybakat, härligt. Så snäll är hon till sin man som fyller år på nyårsdagen. Hon berätta att hon hade gjort så 5 års tid :) Efter någon timme åt vi en god brunch/ frukost, brunch tid men frukost. Hennes bröd var ju själv klart jätte gott, hon har talang för att baka den kvinnan. När frukosten var klar så kom min kusins mamma, syster hennes man och deras son, samt min kusins pappa på fika. (Alltså min andra kusin samt min moster och hennes man) Så då smarrade vi på kladdkaka som hon även hade bakat på morgonen. Lille Alvin, (kusin barn) är så bastant för sin ålder 6 månaders baby och jätte stadig, ja en en gång blir man sugen på en sån där liten skit.



Far och Moster med lilla Alvin

Efter fikabesöket tog jag och min kusin samt deras ena hund Dexter, en riktig lång promenad. Genom det lilla samhället, samt skogen. Det är något med att gå i skogen, jag känner ett innre lugn, hämtar kraft, avkopplande helt enkelt. Att gå mitt i skogen är något alldeles speciellt tycker jag, något jag uppskattar. Hunden höll rätt högt tempo, så jag blev väldigt varm och lite små flåsig, inte illa alls. Promenade tog särkert 1,5 timme, men efter den kände man sig lite mer levande. Precis vad som behövdes. Sen tacka vi får oss, och åkte hemmåt. Vi fick lämna av nycklar till de andra paret som hade varit på middagen, för de hade råkat glöma de. Inte kul alls, tur de hade reservnycklar i närheten. Sen vid halv fem kanske var vi hemma hos oss igen. Både K och jag kände oss lite små sega och halv döda. Kvällen har blivit lugn, K har spelat lite på sitt WoW jag har sätt lite TV, sen blev middagen varsin Kebbabrulle :)


Tog fina bilder på promenaden


Hoppas ni med har haft bra på den sista dagen och den första dagen på det nya och gamla året.
Lägger upp bilder imorgon, för nu är jag för trött, tror sängen får bli mitt nästa stop!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0