Hetsig fredag



Dagen var fullbokad, trots ledig dag

Idag har jag varit ledig, men så här nu på kvällen så känns det som att jag knappt har varit hemma. Klockan ringde 08:00 ingen sovmorgon här inte, åt frukost och allt annat man styr med på morgonen. För att möta upp E vid Konsum 08:30. Då gick vi till badhuset, för att simma lite. Var väldigt lite folk när vi kom, men vid halvtio tiden började det tjockna på även om det inte vart mycket folk. Jag simmade mina 40 längder, så jävla tradigt att simma så många längder . Är ju en 25 meters bassäng så det tar ju rätt många längder för att komma upp till 1000m. Tacka vet jag utomhus bassängen som är på 50m.



Lagunen på badhuset, ditt  brukar vi gå efter simningen


Efter att ha simmat i ca en timme så blev det bubbel och bastu innan vi lämna stället. Rätt skönt att simma på förmiddagen, även om man blir trött och seg efteråt. Jag undrar varför mina vader känns som cementkluppar när jag har simmat några längder??  Annars var det väl pga av gårdagens spinning/core pass som gjorde sitt vem vet. Sen blev det att ta en lunch på stan, vi åt på Pause. E tog Honungsglerade fläskkarré med fetaoströra och potatisgratäng, jag tog pigunusfilé med dillkoktpotatis och kallsås. Allt var väldigt gott.


På vägen hem gick jag förbi Ticket och hämta hem resekataloger. Eftersom att vi ska åka utomlands för andra gången, men dock första gången på egenhand. Så det ska bli roligt, redan planerat vilken vecka det kommer bli :) Så nu blir det att kolla slut destination, vi tror vi vet vart men man kan aldirg var helt hundra förrän man har beställt resan!!!

Sen blev det bara hem och vända typ, eftersom jag hade en tid att passa 13:30. Efter det åkte vi till City Gross för att handla kött och sen till Maxi för att handla. K hade med sig en kompis, så någon hjälp med shoppingen fick man inte. Men å andra sidan så kunde jag gå och handla i lugn och ro, utna någon som klagade. Vet inte vilket jag förre drar, när K hjälper till går det ju lite fortare faktiskt. Den dagen jag har körkort kan jag åka och handla själv! Slipper man verkligen tjatet, bara hjälp med att lasta in från bil till bostad.

Vi åkte även förbi Djurmagazinet för att köpa kattsand. Äntligen blev det EveverClaen, tycker mycket om den kattsnaden med K har tyckt att den är för dyr. Den kostar 199kr, men den är dryg den räker länge. Av det billigare märket vi brukar handla får vi köpa åtminstone två st per månad á 79:90kr så priset blir i grund och botten ungeför densamma. Katterna fick även ett 12-pack råttor. Tyckte de var värda de, så nu springer de omkring med sina råttor :) De fick dock bara varsin att leka med, så man kan spara de lite. Det är ju inte så himla nice efter några dräkningar i vatten skållen lixom.



Jag tyckerdet är muns med pannacotta

Ska iväg till Jejje på middag med, väntar på att hon ska komma hem. Jag har gjort pannacotta, till oss. Vår vän Carin skulle även komma, trevligt trevligt. Var en hel evighet sen jag såg henne sist. Annars blir det lugna puckar, är rätt trött när man känner att man kan varva ner lite. Känns som att min dag har gått mellan 80 - 120 hela tiden. Ska jobba imorgon med, tror jag kommer hinna till stepen på söndag, så då blir det ev den. För jag fick lite ändrad tid nu i helgen, 8-15 i stället för 9-16.

Mmm.. Nu ska jag umgås med min käreste...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0