Hej hej Vinterkräksjukan!!

Det känns som jag sitter i karaktän, Kristian har fått vinterkräksjukan. Den kom igår eftermiddag/kväll somett brev på posten. Blä blä!! Änså länge så har ajg klarat mig, peppar peppar ta i trä. Vilket känns skönt. Men jag hade en handdesifiktion hemma sen jag var förkyld och jobbade, så jag sprtitar mig som en idiot säger åt K att sprita sig, ibland så är jag frame med flaskan ta!! Nästa åtgärd är attjag har ringt och tagit komp på måndag, för att var särker på att jag inte ska smitta ner någon.

Blir brukarna sjuka så blir de ju rysligt dåliga, och det vill man ju inte!! Så vi tar det säkra för det osäkra, har ju desutom komp att ta ut, så då gör det ju inget. Men det känns som karakträn, eftersom jag kan inte direkt gå ut. Gick till affären imorse bara föratt jag var tvugen, sen fick ajg sätta mamma på att köpa toapapper för det glömmde  jag ju natruligtvis! Sen har man suttit här hemma, sköt diskmaskinen, plockat lite. Inte gjort så mycket. Känns stund viss som jag väntar på att något ska hända, men att det inte händer något. Vilket jag är glad över givetvis.

Men eftersom vinterkräksjukan är väldigt smittsam så känner man inte för att gå ut liksom och smitta ner massor med folk, man kan heller inte träffa någon eftersom man är smittobärare. Surt är det men men, inget att göra något åt precis. Ska sitta i kraktän tills på måndag, har jag inte blivit sjuk tills dess så är det ju lugnt. Har ju planerat in simmning med E i veckan med, så det vill jag gärna genomföra. Igår var jag snäll och gjorde vätskeersättning, det var tydligen inget vidare gott men behövligt.

Idag tog sjuklingen sig ett bad föratt få bort alla basilusker, så passa jag på att bädda rent, så nu tvättas det för fullt nere i källaren. Bort bort alla äkliga bakterier ni är inte välkommna!! Tror bestämt jag har varit bättre p åatt ge K vätska än mig själv, känneratt huvudvärken börajr komma, så dax att proppa sig full med vätska.

För att piffa upp tillvaron har jag lyssnat på gamal 90-tals musik på YouTube ToyBox, Auqa, Arash var ju som bort glömmda vid det här laget!! All andra jobbiga låtar som kom då, 90talsets musik har ju präglat min barndom.



ToyBox- Tarzan & Jane



Aqua - Barbi Gril



Auqa - Trunback Time

Den här låten var en deppar låt som jag hade :)


Eternal- Angel of mine




From This Moment On - Shania Twain Ft. Backstreet Boys

Den här låten hörde jag hos min då bästa killkompis
som jag var hemligt förälskad i sen dess har jag älskat den här låten, den är grymt bra!




Mariah Carey,Shakira,'N Sync,Usher,Celine Dion,Aaron Nick Carter, Christina Agulera, Beyonce mfl

En låt av M. Jacksson, tror de gjorde den för välgörenhet för världens barn





Arash- Arash

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0