Fredag och lördags bio

I fredags var första och sista jobb dagen på veckan, efter semster och sjukdom. Kändes sköntatt var tillbaka utvilad, jag har verkligen haft semster från jobbet när jag har varit borta, jätte jätte skönt! Kändes väl dock som att gå från en sjukstuda till en annan, men det är ju förkylingstider så inget konstig alls egntligen. Hade "kort" tur i fredags 06:45- 14, men jag var ju tvugen att gå upp vid 05:30 för att ta en snabb dusch fixa nya frillan och på med lite spakel. Jag sminkar mig ytterst sällan på morgonen det är jag för trött för att orka med, jag bryr mig inte så mycket så där.

Men det känndes kul att komma tillbaka till jobbet med nya frillan i ordning fixad, fick många komplimanger. Äntligen kan jag med få se några år äldte än vad jag gjorde innan, vet att inte alla vill se äldre ut. Men det vill jag!! Eftersom jag är väldigt väldigt kort, (1,5m) så drar det oftast ner min ålder, i och med att jag inte heller sminkar mig jämt gör det med att jag ser ung ut. Så den här frillan blir nog kvar ett tag, jag är fortfarnde hel nöjd med att det är avklippt.

Hade även trängisverk i armarna i fredags, först fatta jag inte varför. För jag hade ju inte gjort något, tills jag kom på... Vi hade ju hjälpt pappa att riva köket bärt en massa skit, det var ju därför det var träningsverk i armarna! Efter jobbet på fredagen åkte jag spårisen hem, för att packa ihop mig lite. Sen skjusa Kristian ut mig till Kimstad där Malin numera bor i ett hus, med sin älskade.

Så det var trevligt att var hos dem, jag och Malin bakade muffins. Vi har en tendens att ofta baka n är vi ses :) Sen laga hon en vädligt god matpaj, med egen salsa sås till. Som vi senare åt. Vi såg filmen Time Machine på sexan, den hade jag sätt tidigare men tycker den är bra så den kan ses en gång till. Eftersom jag inte är så förtjust i Clintan, som de annars hade en film med plus att det gick en på tv. I deras tv-rum är det jätte mysigt eftersom det är upplyst med massor med ljus, ljuslyktor på golvet. de har ingen indragen el till rumet så där av alla ljus. Men det ger ju ett härligt vackert ljus, viss värme. Tur de fanns filt, annars hade jag förfrusit! Jag var mätt och belåten och trött så där av fyrsen.

Efter filmen vart det natti natti, förs hade jag en katt i sängen. Kändes lite som hemma då, men sen fick jag nog, så då fick katten inte ligga brevid mig längre. Ställde klockan så jag inte skulle sova bort hela förmiddagen vilket jag lätt kan göra annars.. Okey om man är hemma, men det är lite mer pinsamt när man sover borta. Eftersom M vaknar typ i ottan, det gör ju inte jag. Malin dukade upp en ordentlig frukost, så jag kalla  det för Hotell frukost, kokt ägg, yoghurt, fil, müsli, russin, två olika bröd, tre olika knäcken. Pålägg, två ostar, rökt kalkon, messmör och kvaiar till ägget. Och så te och honung förstårs. Frukosten är ju absolut bästa måltiden på dygenet enligt mig och när det är uppdukat så där ser det så härligt ut, man äter ju trots allt även med ögat.

Vi 13 gick min buss hem till stan, så innan det så platta M mitt hår. Det tar inte lika långtid längre, konstigt! Det är ju med en fördel, det jag såg då är att nästa gång jag klipper mig vill jag nog har ännu skarpare kanter för det blir lite snyggare när man plattare det. Håret vart rätt långt när man plattar det, vart fint!! Jag borsta M's hår lite, hennes var ju redan rakt, plus det började bli ont med tiden. på bussen lyssna jag på det senste albumet från Linkin Park " Road To Revolution Live at Milton Keynes" Jag skulle lätt vilja se dess live, för deras live låtar detta album är helt underbart bra. Blir ju en annan känsla att höra en live insplening, ibland funkar det ibland inte!

När jag kom hem åkte vi och handla lite, så vi kunde laga till lite Tacos. Vi bokade biobiljter till Vi Hade I Alla Fall Tut Med Vädret Igen, så vi ska snart på bio eftersom den börjar 20:15. Efter maten vart det en power napp, inget vanligt att jag gör men gud så skönt det är när man väl tar sig tid och ro att göra det. Så man orkar se filmen :)
Det var allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0