Veckan som gått

Fredag och äntligen helg för vissa, för oss andra som jobbar på obekväma tider så inner bär det bara två dagar med jobb till. Lördag kväll ska vi äta grekisksallad på jobbet, trevligt när man kan äta lite gott tillsammans blir lite mysigare att jobba en lördag kväll då. På lördagen firar även mitt jobb 5 års jubileum, så det ska vi fira lite med tårta och bilder. Tårta är ju sällan fel om jag får säga vad jag tycker! För inspeartion till tårta klicka här

På måndag börjar jag på mitt nya schema som är på 100%, känns roligt :) Börjar med ledig dag :) Men man är ju sällan för det, finns ju särkert saker som behövs göras, ett å annat ärende på stan med. Hm, här hemma är det sjukstugan igen eftersom K har fått hög feber och typ infulensa, är väl inte dö kul precis. Hoppas dock på att gårdagen var feber toppens dag  så att det blir bättre nu. Stackarn himlade med högonen, svetten ran och var på dåligt humör. Var ju rätt hög feber, 40,8 grader när det var som värst då hör det till saken att K har under temp normalt sätt så han mår lite små risgt bara han får över 37. Jag är frisk änså länge, hoppas jag får var det ett tag med. Har inte tid att var sjuk.

I veckan så har jag även riddit på en stor nord/svenks, det var lite av en skräckblandad förtjusning som jag gjorde det. Det ingår i mina arbetsuppgifter att ridda, inget jag gjorde privat av nöje. Så kul tycker jag inte hästar är, är ingen häst tjej, har stor respekt för hästar tycker nog att de är lite små läskiga. Även om det var lite häftigt att sitta på en så pass stor och rejäll häst. Vi får se vart det bär, kanske blir ett nytt intresse även om jag har såvrt att tänka mig det!

Igår så engaera jag mig i mitt hem, städa köket. Behövdes, så nu ser det riktigt bra ut igen. Men fan va fort det kommer disk, känns som evighetssyssla. Har hunnit av verka två träningspass denna vecka med. Pump och spinning/styrka, eftersom jag inte har tränat på särkert en och halv månad, så fick jag grymt mycket trängisverk av pumpen. Så dagen efter när jag körde spinig/styrka så var det olidligt nästan, det gjorde så ont över allt. Men ändå har jag svårt för att träna med lätta vikter, vart något lättare där träningsverken var som värst djupa bröst muskeln t.ex. Annars var det som vanligt fullt ös.

Tänkte köpa lite nya trängiskläder behöver frecha upp min garderobb lite där, eftersom jag oftast tränar ganska många gåner iveckan så slits ju kläderna jätte fort, och jag investerar inte i dyra plagg så där av blir det oftas sämre fortare. Men å andra sidan så är de billigt så då kvittar det lite.Dax att röra på sig,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0