Go middag och en trött My

igår kväll var jag på middag hos A, hon lagade en jätte enkel pasta rätt men ack så god. Färskpasta, Vitlöksklyftor och svettchilisås. Riktigt nice, med en enkel och god sallad till. Som efterrätt åt vi pannacotta. Eftersom jag tyvärr skulle upp och jobba idag så gick aag hem tidigt, vid kvart över tio. Hade gärna stannat längre om det inte var för att jag skulle ha jobbat.

Katten väckte mig vid halv fem tiden imorse, och vill ha kel och lek. Alldeles förtigit i min smak, det börjar kännas nu att man vakna till då, så somnade jag nog om när jag nästan skulle gå upp ( gick upp 06:45) så nu börjar det kännas. På jobbet så var det en dag då man inte kunde göra så mycket så det vart mycket stilla sittandes det gör ju medatt man blir hur trött som helst.

Väl hemma blev jag lite sur på K, det är ju inte jätte kul att behöva lagam at det första man gör när man kommer hem. Man kan ju tycka att någon som har varit hemma hela dagen kunde laga mat då men inte. Sen när jag väl börja med maten så skulle han iväg, kul kul. Nej inte direkt, jag surade ihop är nog fotrfarnde lite sur över det även om det har gått över. Vi var hem bjudna till Henka och Jojjo, eftersom J har fyllt år. Men jag kände att det fick vara, eftersom jag ska jobba imorgon. K skulle ju dricka med så det gör ju att han inte är så intresserad av att gå hem vid tio tiden. Lite roligt, han är inte överförtjust i när jag festar med tjejerna ( det blir för visso rätt blött då) men grejen är att han dricker minst dubbelt så ofta som mig om inte mer. ( Tjejen som festar kanske 2-4 ggr per år nu mera, party prinsessan dog för många år sen)

Så det blir hemma kväll med mys i stället, rätt skönt. Ska jag var så här trött kommerajg gå och lägga mig tidigt tidigt, ska kolla lite i katalogerna som jag tog hem med tänkte jag. Markera lite intressanta hotell och så :)

Imorgon ska vi spa:a jag, A och Sara, det ska blir skönt och mysigt. Tyvärr hinner jag nog inte gå på stepen innan så det blir att bara, basta och göra hårinpackning, ansiktsmask. Ha det trevligt med tjejerna, jätte bra ideé tyckte jag vart fall! Nej nu ska jag kolla om det är någon se värd film att se på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0