Barnvakt för första gången



Igår efter jobbet cyklade jag hem och sen svida om till rena frächa kläder samt en dusch. Det är svettigt att cykla även i nedförsbackar! Hehe. Kristians ysters sambo Kricka fyllde 25, så vi var ditt bjudna till dem som barnvakt. Men fick även smaka på grillat och tårta :)

När vi kom ditt vid 16:30 var grillningen i full gång, och de flesta som skulle komma var där. Jag och Krisitan satt med Angelica (the baby) på en filt, och lekte med henne. Hon har ju börjat gå lite trevande om man håller i hennes händer så det är lite roligt det är fart i henne så att säga!  Sen när grillningen var klar avnjöt vi en god måltid på filten, man fick sätta sig där det passade. Eftersom det inte fanns bord och stol till alla. Vi var på Maddes och Krickas innergård och grill.

Efter ett tag började myggen komma och det blev lite kyligare, och det var dags för Angelica att dricka välling och lägga sig. Efter lite mys med hennes mamma så somna hon. Vi vart bjudna på tårta och kakor, Kricka är inte så kurdinarisk i det hna gillar så det är enkelt men gott. Men vi andra som uppskattar tomat och sallad och sånt brukar få det med ;)

Fram emot kvällskvisten eller klockan kanske var vid åtta, halv nio så var det dags att testa Krickas nya spel som han hade köpt till sig själv i födelsedags present. Guitar Hero Metallica, jag kollade mest på. Det var jag bäst på. Hehe. Nej men när vi har varit hos Gustav och kört Singstar så har jag sjungit speciellt Evanescence - My Immortal som är min favolåt. Metallica är jag inte lika bra på man kan ju de vanligaste låtarna.  Men jag tyckte att det så rätt simpelt ut att spela gitar och bas om man valde Easy så jag bad om att få testa.

Det dröjde inte läge innan jag insåg att detta var inget för mig. Man var ju tvungen att göra två saker samtidigt!!!!!!! Plus att man skulle veta vart "tangenterna" satt. Så ganska så fort så förstörde jag eftersom jag inte satt en ton rätt. Sen vill inte jag var med mer, även om jag vart erbjuden att testa igen eller testa n ågot annat. Nej tack ,det vr enklare att kolla på! Även om det såg roligt ut.

Vid halv elva så drog sig sällskapet ut för att ta en Öl på O´learys. Så jag och Kristian vart ensamma med Angelica. Jag ar jätte trött och la mig lite  soffan. Det dröjde inte länge för än Angelica vakna och var ledsen. Kristian var snabb som ett spjut och tog upp den lille. Jag fixade vällingen så den var lagom varm. Först var hon rätt till freds sen när hon börja fatta att det bara var vi så vart hon så klart jätte ledsen.

Vi gjorde vårat bästa med välling, torris, napp och tröstande.  Det gick väl rätt bra även om man tyckte synd om henne för tillslut vart hon ju rätt frustrerad och arg. Efter kanske 30- 60 minuters hulkande till och från. Lugnade hon ner sig, och somna i Kristians famn. När han la ner henne i sängen så var hon lite på gång igen. Med lite klapp  på rumpan och lampan tänd somna hon in ordentligt tillslut.

När hon hade lugnat sig så pep det till i mobilen,den var Madde som kollade lägget. Om hon hade vaknat och om allt var lugnt och att hon trodde de snart skulle gå hem. Vi skrev inget om att hon hade varit vaken och ledsen men nu somnat om utan det vart rätt och lätt allt är bra, okey ses sen. Kändes lite dumt att oroa henne i onödan. Hon skulle ju ändå få reda på det hela när hon kom hem!

Vid det här laget var jag riktigt trött klockan var runt halv tolv och jag somna till slut på soffan. Vaknade i ett ryk när Kristians mobil ringde. Kände mig rejält yrvaken, Madde ringde för att säga att de var på väg hem. Så kom de snart och vi åkte hem till oss för att sova.

<- Det är inte Angelica på bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0