Farmors våfflor


Ledig dag idag, blev en ordentlig sovmorgon. Inte palnerat men skönt var det, vakna vid tio tiden, sov nästan 10,5 h. Flickan som kräver mycket sömn är jag! Kommer ihåg när ajg var yngre, runt 14 år då kund jag gå och lägga mig vid nio - tio och sova till halv  ett dagen där på. Hur gör man sånt tänker jag ibland? Men livet man levde då krävde sina uppladningar, till de dagar då man sov noll.

Har plockat lite här hemma, sen tvättat. Så ska bädda rent i sängen, skönt att krypa ner i renbädat. Plockat lite här hemma, sen så åkte vi och handal lite nödproviant. Efter middagen så gick jag till min älskade farmor. Hon gräddade våfflor när jag kom :)  Inget bra för dieten, men vad gör man inte för Farmor *ler*  Farmors våfflor är de godaste och knapprigaste, med hemgjord jordgubbssylt, mumsigt värre.



Hon tyckte jag hade gått ner i vikt, så det var bra. Slipper man höra tjajtet som hon säger för att hon bryr sig, att jag ska få diabetes och andra sjukdomar pga av min övervikt. Snällt tänkt, men inte lika kul att höra. Hade med mig två par jeans thights och ett par vanliga jeans som behövdes läggas upp. Farmor är 90 år i år, men hon är ung i sinnet och kroppen. Men snart är det väl dax att lära sig själv, men det är så bekvämt med farmor. tror hon uppskattar att göra det med, får då får vi ses lite mer. Så får hon känna sig lite behövd fortfarnde :)

Efter några timmar hos Farmor, två koppar kaffe .( Det är ett måste att dricka det där, för hon vet att jag kan dricka kaffe. hon kom på det en gång, sen dess dricker jag alltid artighets kaffe hos henne, till min mages förtret). Sen gick ajg förbi Konsum och köpte en soppa som jag ska äta imorgon till lunch. Vi tänkte inte påatjag med behövde matlåda vid lunchen... Sånt som händer..

Sen fastan jag på Facebook och MSN:ade med min kusinvitamin. Och nu börjar klcokan bli kväller, så dax att lägga in tvätten i skåpet och bädda i sängen. Innan jag blir allt för trött! Lyssnar på Melissa Horn, kolla in hennes musik på
YouTube. Jag ÄLSKAR hennes texter, jag är ju en sådan där flumig och halv djup människa ;)

Några smak prov på Melissa, kanske en ny favorit?



Melissa Horn - Långa Nätter



Melissa Horn - Hanna



Melissa Horn - New york



Kommentarer
Postat av: Linda Svanström

halloj Mysan, nu har jag hittat hit och ska väl ge mig tillkänna hihi

våfflor låter gott :-)

kram

2009-04-20 @ 22:34:54
Postat av: My

Vad roligt!!

Du är så Välkommen att snoka i mig blogg :)

Kram

2009-04-22 @ 09:34:10
URL: http://mysan207.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0