Lördag = Middag på Palace


Igår efter jobbet så möte jag upp tjejorna vid Palace. Eftersom vi skulle äta middag tidigt, vid klockan 17 så fick jag göra i ordning mig på jobbet. Men det funkade rätt okey.  Som vanligt var tjejerna sena.. Det är lite av ett signum när man är med dem, fint folk kommer alltid sen eller hur var det?

Jag så då nästan alltid är punktlig, fick ju givetvis vänta ett lite tag, typ 15 min. Inte så farligt kunde ha varit värre... När vi gick ut och åt för ett år sedan var vi 30 minuter försenade!!!! Nu känner ju min vän Carin typ hela Palace så hon behövde bara ringa ner och säg att vi var sena så var det fixat och klart.

Sara ( min nya träningsvän) och Johanna ( Angelicas lilla syster) Fyller år den 25 & 26:e april så det var därför vi var ute och käka. Sen var ju Givietvis Angelica med och Carin, samt Johannas kille Tommy. Det skulle ha kommit två tjejer till kompisar till Sara men de kom inte, varför vet jag inte.

Angelica tog fisk, jag och Carin tog Grillad fläskfilé resten tog plankstek. Vi tog en för drink, men den tyckte jag var så där, först tyckte jagdet smakde alldeles för mycket alkhol sen så tyckte jag smaken var så där helt enkelt. Det var en drink med mynta och blåbär bl.a. Det var inget fel på den eftersom jag drack upp hela :) Till maten så hade jag tänkt ta cider, men eftersom de bara har Grevendals vid serveringen så fick det bli något annat. ( Jag tycker inte om Grevendals cider ,jag är lite kräsen)

Så i stället så blev det rödvin, jag smkade ett halv glas. Det var godare än vad jag mindes, det vart ju små små klunkar en och annan grimars blev det nog med :) Men det var inte så otäckt, det passade bra till maten. Min varmrätt var riktigt god, nu harajg itne ätit potatis på länge så det smakde lite mysko när jag åt det. Jag är i vanliga fall rätt förtjust i potaits men nu när vi äter enligt LCHF så får man avstå från t.ex potatis.

Vamrrätt:  Grillad fläskfilé, bacon, puré av rostad champinjon och vitlök, halstrade grönsaker, Jim Beamspetsad pepparsås, ugnsrostad röksaltad färskpotatis

Dessert: ”Chocolate & Cheesecocktail” toppad med krossad mandelbiskvi, choklad och lönnsirap

Tyvärr glömde jag helt bort kameran när jag packade väskan 07:!5 så jag har inga bilder att bjuda på, Angelica tog ett kort. Vi var dåliga på att ta kort. Har tänkt bjuda K på Palace någon gång på en söndag för då har de 40% rabatt på maten. En härligt god söndags brunch eller middag säger man ju inte nej till, då hade jag tänkt testa plankstek, eftersom jag aldrig har ätit det .

Carin hade bjudit hem folk till sig till klockan sju, så tio i sju var vi hemma hos Carin. Prick sju plingade på hennes dörr, sen droppade det in folk hela tiden. "Vi" vill säga Angelica, Johanna, Sara och jag ockupperade ena badrumet. Eftersom Angelica som vanligt inte hade hunnit att fixa iordning sig, eftersom hon hade sminkat Jojjo. Så Sara plata Jojjos hår, Angelica platta sitt egna, jag satt på toan och kolla på. Så ser det oftas ut jämt när vi ska hitta på något. Sen så hade Jejje med sig massor med kläder eftersom hon inte visst vad hon skulle ha på sig, men det slutgiltiga vart jätte fint :)

Eftersom jag skulle på tidigt på morgonen och jobba dagen efter så avvek jag rätt fort. Känns inte så kul att gå på fest när man vet att man ska gå upp tidigt, så innan det hann komma allt för mycket folk och klockan vart för mycket gick jag hem . Men jag gick hem super tidigt, 20:00. Vem vet jag kanske gick hem för att hinna se Robinson?

Det var en lyckad kväll, även om jag inte kunde stanna så länge.
Får ses någon annan gång när jag är ledig dagen efter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0