Lyckad helg!! :)

Helgen har rusat förbi i ett jäkla tempo. Min helg började redan på fredagen, härligt med lite lång helg. På fredags förmiddagen så gick jag till SWEA. Johanna heter den tjejen jag går hos jag tycker hon är toppen. Hade det inte varit för henne så hade jag aldrig vågat klipp av mig håret. De hade en prao, som fick tvätta mitt hår. Kom lite vatten i ögonen men jag var ju inte sminkad, sen så är det första gången man typ tvättar någon annans hår får man ränkam ed lite små missar. Mig gjorde det inget vart fall. På Swea får man alltid, te,kaffe eller saft och en godis bit eller bulle om man färgar håret, det tycker jag känns lite extra mysigt..


Nyklippt, och plattat hår

Klockan halv ett skulle jag var på Salong Trönrosa för vaxning, klockan gick och jag vart tillslut lite stressad över att klockan var många minuter över tolv. Jag vart nöjd med mitt hår, nästa gång får jag 100kr rabatt, eftersom jag har klippt mig så pass många gånger hos dem nu. Tänkte gå till frissan innan vi åker på semster, så håret är lite frächt, eller innan Li's student.

Väldigt stressad jäktade jag upp till Törnrosa, eftersom jag är punktligheten själv så är det jobbigt för mig att bara komma någon/några minuter försent. Jag kom typ 3 minuter försent. Blåsan höll på att sprängas med, hade ju räknat med att jag skulle hunit hem för en snabbdusch och toa besök. Men så blev det ju inte precis. När jag väl har gått på toa, och satt mig ner, kommer Therese och säger att de har dubbel bokat. Frågar omdet går bra att jag väntar. Ja det går bra, men jag ber om att få låna duschen så jg kan skölja av mig lite, eftersom jag är stamkund där känner jag inte att det är pinsmat att fråga, om de desutom har dubbel bokat, så kan man ju gott få duscha.

Vilket jag gjorde, sen fick jag ändå vänta ett tag tills det blev min tur. Tror nästan att min tid blev runt ett i stället för halv. Efter att Therese gjort sitt, så gick jag upp till stan. Där hitta jag två tunikor, som var som kläningar för mig som jag köpte en rosa och en grön. Sen gick jag hemmåt. Åt en extremt lätt lunch, smoothie och två kokta ägg.


Smoothie, något jag gillar :)

Sen tog hurtiga jag tag i att putsa fönsterna, först ringde jag Farmor för att fråga hur hon brukar göra. ( Jag har putsat 1 fönster tidigare, annars har jag tyckte att det har varit K's jobb eftersom han är längre än mig. Men pga att vi tycker att fönsterna behöver putsas olika mycket så känner jag att det var lika bra att göra det själv för att få det gjort.) Det tog en hel evighet, lyssnade på radion via Tv för att det skulle var lite roligare. Men fönsterna vart skinnade, innan katten hann sätta tassarna på dem. Dock mycket renare än vad de var innan ändå. Vi har bot i våran lägenhet i kanske 5 år, vi har inte putsat fönsterna varje år... Behöver jag säga mer än så?

På kvällen åkte vi och handla, jag gick förbi Gina Tricot hitta två jeans leggings som passa. Det är väl inte världs snyggt, men bekvämt. Det såg ut som bomben här hemma när vi kom hem. Jag hade inte berättat det för K så han vart ju rätt upprörd. Men det ordnade upp sig, var sak har sin plats. Sen vart det lugn fredags kväll med tv tittande.


Lördag

Jag hade ställt klockan så man inte skulle sova hur länge som helst. Frukost sen blev det städning och plockning. Vid 13:00 hade jag tid på Make Up Store för sminkning. Hon som sminkade mig kallades för Cilla, och vi kom fram till att vi hade sommarjobbat ihop på Stadium Sports Camp för många många år sedan. (2001?) Jag tyckte det var trevligt att bli ompysslad, jag är inte så duktig på smink så det är alltid roligt att lära sig lite nytt.  Sminkningen gick i gröna toner, eftersom jag hade tänkt ha min gröna klänning när jag och E skulle ut och äta.

Jag blev jätte nöjd med sminkningen, väldigt velig över vilka produkter jag vill köpa. Jag vill ju köpa allt! Men det går ju knappst. Men hon var snäll och skrev ner alla produkters namn, så vart efter kan jag köpa. Tänkte dock spar en liten summa pengar, så man kan köpa mycket på en gång, har ju 20% rabatt via Idrottshäftet, räker ända till september. Men "bas" produkterna kommer jag väl att inhandla relativt snart bara det gör ju skillnad.



Lördag, uppklädd och färdig för middag


Efter mitt besök på MUS så gick jag en snabbis på stan, köpte strumpbyxor. Sen blev det att gå hem igen. Väl hemma var det bara att fortsätta städa lite, sen gjorde jag mat till K. ( Jag är en sådan där försnäll person som ibland gör mat till någon fast jag inte ska ha något alls själv. Det kommer straffa mig i längden).  Plocka ihop vad jag skulle ha med mig när jag och Emmelie gick ut och skulle äta. Jag tog med kameran, men varför tog jag inga kort?

Jag och Emmelie tog en runda på stan, innan vi gick till Kungsgatan. Där Athena ligger, jag hade aldrig varit där men E har talat varmt om det stället. Sen var det ju även så att min kärlek inte var intresserad av att gå ut och äta med mig, något jag uppskattar jätte mycket att göra. Så länge sällskapet är trevligt. Även fast vi hade beställt bord tidigt 17:30 så var det rätt mycket folk där.



Som förrät delade vi på vitlöksbröd med tzatziki och sen fick man hemma gjord tapenade, med bröd. Väldigt gott.


Varmrätt Souvlaki, med tzatziki och klyftpotatis


Kvällen dryck Coca- cola och vatten


Dessert: Sokolatina- Grekisk hembakad chokladkaka

Efter middagen gick vi hemåt, jag gick upp till E ett litet litet tag. Sen gick jag hem till mig för att se på Robinson, och ha lördags mys med K.

Söndag

Även denna dag blev det att ställa klockan. 08:30 Bröjade Eva Dalhgren sjunga Vem tänder Sjtärnorna i mobilen. Tog min aloe vera shot, för att sedan vänta 30 min innan det var time för frukost. Lika bra att utnytja tiden så det blev ju att hugga tag i städninen på en gång. Köket fick sig en ordentligt genom körare. Kökslukrona vart som nya, (den dag vi flyttar och bytter kök, ALDRIG mera vitt!!!!)


Den goda kakan

Efter frukost blev det att städa städa städa, torka golv. Eftersom jag inte hade bakat en kaka så gjorde jag det med. Choklad kaka med kokos. se tidigare inlägg för recpet. Vid 13 tiden börja det mesta bli klart. Så in i duschen, ut. Sminka sig, klä sig. Invnäta gäster...


Snyggt med toffler till  dagens outfit, eller inte

Vi två tiden började de första komma, sen rulla det på. De som kom var, min kusin Katarina, och Cia, Mamma, Li och Rickard samt hennes pappa Kent ( en gång min plast far), Sen tog det ett tag innan Anki (moster) och Mormor kom. När alla hade gått utan Li och Rickard, samt kusin Katarina kom även Mattias hennes man. De åkte hemmåt någon gång efter sju.


Den smaskiga smörgåstårtan

Jag bjöd på Smörgåstårta, och min kaka. Väldigt lyckat, men nästa gång blir det allt att beställa lite mer smörgåstårta. Jag hade beställt till 15 pers. Totalt blev vi 11st tårtan räckte med nöd och näppe men ändå. Man vill ju att sina gäster ska kunna ta om utan att bli orolig att det ska ta slut till den sista kommer.



När alla utan Li, Rickard och Katarina hade åkt, passa vi på att spela lite Wii. Vid sex tiden skulle Li och Rickard på ett möte så sen var vi bara fyra. Satta och snacka kolla på hus, såg ett som var super fint och lantligt, min kusin kör den lantliga stil. Verry nice, om jag får säga det själv. Mycket trevlig söndag blev det, efter att ha städat som en tok. Trots det så han jag aldrig stryka mina gardiner de fick hänga ostrykta.  Sen på kvällen blev det Wipout och Sanningens ögonblick, sen knoppa man fint.

På måndags morgonen ska tydlgien K ha hållt fram sin deo framför min näsa, ingen reaktion hade det blivit för att jag var sååå trötter, när han gick upp vid 05:30.

Ja detta var en lång sumering av min helg som vart jätte bra!!! Mer sådan helger framöver!



Kommentarer
Postat av: Katarina

Var en MYCKET god och trevlig kväll! jag närkte då inte att gardinerna var ostrykta??!!

2009-04-08 @ 07:21:12
Postat av: My

Vilken tur, Mormor kanske såg det? el nej hon ser ju lite skruttigt numera..

2009-04-08 @ 19:53:12
URL: http://mysan207.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0