Choklad och kokoskaka




Ingredienser:

Smet
4 st Ägg
5dl socker
250gram smör ( 2 1/2 dl flyttande)
5dl vetemjöl
8msk Kakao
3tsk Vaniljsocker

Kokostäcke
75g sör
1 1/2 del vispgrädde
3 1/2 dl ljus sirap
7 1/2 del kokos flingor ca 2 påsar á 200g

Gör så här:
Sätt på ugnen på 175 grader. Smällt smöret. Vispa under tiden ägg och socker poröst. Varva sedan de torra ingredienserna med smör, och blanda ihop det. Häll i en lång panna som du antingen lagt bakplåtspapper i altv, oljat in.
Grädda i mitten av ugnen i 15 min. Vill du ha en lite kladdigare kaka låt kakan vara lite lös när du tar ut den.

Medan kakan är i ugnen kan du vispa ihop kokostäcket. Häll i allt i en kastrull, gärna med teflon. Låt sjuda i 5min, när det börjar lukta kola. När kakan har svalnat lite breder du på kokosmassan, och gräddar igen i ugnen fortfarande på 175 grader i ca 15 min. Vill du ha knäckigare kokostäcke, låt kakan få gyllenbrun färg. Skär i rutor, ät och njut!

Dessa kakor bjöd jag på i söndags ät en och du ä fast, mumsigt!!


Kommentarer
Postat av: Katarina

godaste kakan ever!!!

2009-04-08 @ 07:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0