Lördags shopping

Lördag, idag har jag shopat när jag var på stan nu på förmiddagen. Lite Måsten och lite kläder... Jag är i STORT behoa av kläder, just nu finns det mest sommar kläder i min garderob samt två par hela jeans som tyvärr blir förstrora efter att man har använt dem typ en gång, så det blir släp as inte läckert!!

Gick till Apoteket först för at hämta ut p-piller, så köpte jag nikotin sugtabl till K ( funkar väldigt bra mot hans snussug, så tjuvröker han inte då), tuggumi (också till K) plus öronproppar (ett måste, om man vill kunna sova ostört eller mer ostört). Att shoppa på apoteket är inte jätte roligt men ett måste, la in en beställning på min medicin med tar ju minst en vecka innan den kommer hem eftersom den tillverkas och finns i Tyskland.

Sen gick jag till Bodyline och hämta min bh som varit inlämnad för lagning. Rätt bra att de fixar bh:n om den går sönder för 50kr, eftersom de kostar ju väldigt mycket att köpa. Då håller de ju längre om man lämnar in dem för lagning med. Gick till Gina, hitta ett par billiga jeans ( jag sliter jeans som andra sliter strumpor kanske, nej men jag sliter dem fort så där av alltid bra om man hittar billiga jeans ibland ). Sen testa jag en tröj/kläning, eller vad man ska säga. Fluffig upp till tajt vid rumpan. Satt bra så blev en lilla, ska ev köpa fler färger för den var super skön. När jag stod vid kassan så såg jag ett par jätte oversize hårspännen, de kändes väldigt jag så de köpte jag med så klart!

Efter det gick jag vidare till Lindex för att kolla efter tjocka strumpbyxor, som hade det lilla extra. Fanns inga i min smak, dåligt utbud över lag på tjocka bomulls  strumpbyxor. Men jag hitta där emot ett par snygga tuna strumpbyxor. Jag förre dara egntligen stay ups, men har lärt mig att anväda strumpbyxor med, rätt bekvämt faktiskt!  Hitta två toppar på "last Chans" rean, hade redan en vitt top hemma som jag gillade så nu köpte jag en rosa och en brun.  Sen gick jag över till H&M där jag köpte gråa strumpbyxor tjockare.

För mina är paj, och slängda. Behöver köpa leggings med, men orka köpa allt på en gång. Bara det där kalaset gick ju på runt 800kr. Jag har lagt min kläd budget på ca 1000kr, i månaden så jag ska böraj shoppa klädder för det behöver jag verkligen!!!!!

På vägen hem gick jag förbi Pressbyrån och köpte en dricka, och tätortsbusskort så man kan åka spåris när det är höstruskigt, sen vet det hemgång med alla påsarna.



När jag skulle åka till jobbet sen hittar jag inte mitt busskort, och blir tokig vänder upp och ner på allt. Hittar det fortfarnde inte. När jag gick ut från Pressbyrån lätt det som jag tappa något men såg inget, så bryde mig inte mer om det. Utan gick hem, så här efteråt börjar man ju undra om det var busskortet som åkte. Vart fall hitta inget buss kort, utan det blev en sms biljett till jobbet. Gick till Ica, funderade över hur jag skulle göra... med busskortet. Blir ju så dyrt att åka på sms biljett jämt, samt att jag känner mig själv jag cyklar inte när det är dåligt väder eller tendens till dåligt väder det är jag för bekväm för. Så jag köpte ett ntt buss kort, fan mig om jag tappar det igen!! Blev ett dyrt busskort till slut, ca 700kr :( Men men, så kan det gå.


Sen har resten av lördagen och halva söndagen spenderats på jobbet, hade även nöjet att få sova där. Men jag sover kanon på jobbet så det gör inget alls, kan man ju gå upp lite senare med :) Men i natt fick man ju en hel timme extra :)

Nu ska jag softa lite vid tv:n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0