Helg, "snart" jul

Helg helg Helg!! Är det för mig, jobba kort dag 8-14. Verry nice... Nu är man ledig, fredag em, lördag och söndag. Trevligt trevligt. Har inte jätte mycket planerat tar gärna dagen som den kommer. Ända jag har planerat är imorgon då det blir träning på fm, sen träffa Malin för en tur på stan. Ska försöka passa på att sola med, känner ju sig så blek så här på höst kanten.

Gårdagen var känslomässig, men för en god sak. Men jag känner idag att jag hade laddat sjukt mycket för igår, och så gick energin ur lite. Så skönt att det är helg. De som vet det vet, annars är det något jag håller privat ett tag till. Men jag har gjort en insats för min själ.


Börjar "dra ihop" sig mot jul, låter lite dumt att säga så kanske men det är ju 9 veckor kvar till jul. Det går fort, vi har börjat diskutera julschema på jobbet. Jag jobbar förvisso inte julafton, men annandagen. Men den ska jag nog ha kvar för det bekommer mig inte så värst, tänkte dock ta semster någon dag innan, ev tar jag de två dagarna jag jobbar i själva veckan för att sen jobba helgen. Sen jobbar jag ju nyår, nyårsafton samt nyårsdagen. Ska kolla om en kollega på jobbet har tänkt jobba där för i sånt fall tar jag nog semster ev där. Beronde på vad vi ska göra, funderar på att fira nyår med kusin... Får se. Åker jag på att jobba blir det ju lugna gatan, nyårs supé kanske? Slippa laga mat när man kommer hem fem.. Inte dö kuligt. Vi får se vi får se..


Det verkade väl som att det inte var så många som var intresserade av att ha semster, eller så hade de inga dagar kvar så de kunde lixom inte ta semster. Jag har dagar kvar så de är inte ett problem. Har pratat om fjällen med, det skulle var jäkligt roligt. Då åker vi med ett annat par i sånt fall... Men det kostar ju lite pengar att åka, men å andra sidan unnar vi oss sällan resor och nu har vi råd med det så varför inte? K ska vart fall kolla med H och J om de är intresserad eftersom han inte vill åka själv. Men det kan jag förstå... Vi har pratat om att åka till fjällen tidigare, så få se hur deras studerande ekonomi säger till det, hur mycket de har råd att lägga och så vidare. Om de vill åka vid nyår eller kanske åka någon/ra veckor efter. Uppdatering följer...

I mitt huvud håller jag på att fundera för fullt vad jag ska köpa till folk i julklapp. Det är ju rätt många att köpa till om man säger så... Runt 17 st, o då har jag särkert glömt någon. Typ Astrid borde köpa något litet till henne, vi får ju alltid bio checkar lixom äv(Astrid är plast mormor)

Pappa och Gerd
Mamma
Syskonen, 4st plus brors dotter
Kristian <3
Farmor
Mormor & Morfar
Katarina & Mattias
Madde & Kricka + deras bebis
K's mamma Kerstin

(Angelica å Carin)

Men till vissa personer har jag redan kommit på vad jag ska köpa, så nu den här månaden om det blir pengar över är det ju bara att börja. Altv lägga undan lite pengar till det. Vissa saker kostar mer och andra mindre... Svårast är nog till K, och även till de äldre farmor, samt mormor o morfar. Men vi har pratat om att ta kort på alla kusinerna att det kan var lite roligt att ge bort. Så vi får se om det blir så eller om det rinner ut i sanden.

Till de små finns det så mycket fint att köpa, Maddes bebis vet vi ju inte om den har tittat ut tills julafton så det blir en suprise. Hade tänkt kolla efter lite fina julgardiner, ev lite pynt med.. Ska ju inte ha gran vart fall, det sluta vi med sen när vi skaffa katterna. Har inte varit så förtjust i jul, inte heller pynt. Men det är ju trots allt stämnings fullt, så vi får se..

Min favo är ju snöbollar eller snökulor! Love Love, väldigt geeky I know, men det kan ju vara kul att ha ett lite udda intresse. Kanske man skulle börja samla, har ju två styckna om några år kanske det kan bli fler??




Finns ju vart fall många att välja på om man skulle var intresserad... Lite barnsligt men det tar jag.

 Nej ska väl börja fixa mat, är dö seg, o trött men det är väl lika bra att ta tag i det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0