Ledig dag, fullt upp ändå



Äntligen ledig en dag, väldigt skönt eftersom jag jobbar 6 dagar av 7. Trodde först igår att jag skulle få gå in och jobba extra idag på fm, med men det slapp jag som tur var! Man kan inte jobba jämt, man vill ju ha ett liv med. Vaknade upp med huvudvärk, inget roligt. Så det blev att ta en Ibumtuni på en gång så det inte blir värre, så den försvann sen huvudvärken. Är ju ingen hit att ha ont i skallen.
 

Kl 11, hade jag tid hos Therese på Törnrosa http://www.salong-tornrosa.se/ jag går enbart till henne, ivärsta fall någon av de andra tjejerna. Men jag tycker hon är mest nogran när det gäller vaxning. Hon har även plockat ögon brynen på mig, det vart jag nöjd med men jag föredrar att gå till CasaMaria (http://www.casa-maria.se/) då, för det känns lite lyxigare där. Törnrosa är tyvärr väldigt slitet, och gamal de har gjort det bästa av det. Så jag får inte lyx känsla när jag går ditt, tyvärr. Om jag skulle nominera något till RoomService då är det verkligen Törnrosa, man skulle kunna göra så mycket där så det blev lyxigare och frächare. Funderar på att ev testa att vaxa armhållan kosta bara 70kr, det är ju inte så värst mycket pengar om de håller i sig några veckor. Vi får se ska fundera på det.

Hade tänkt boka in frissan och Casa Maria i November, behöver bli lite höst snygg i håret. Samt fixa ögonbrynen, inget jag är bra på att göra själv, kan underhålal det något men mer är det inte tyvärr. Men i sånt fall får det blir frissan först, ifal vi ska färga ögonbrynen något. Det blir ett senare kapitel helt klart.

Efter beöket på Trönrosa gick jag till Pressbyrån för att ladda värdekortet, det börjar ju bli höstruskigt så det är inte dö kul att cykla när det regnar, då blir jag lite bekväm faktiskt. Brukar köpa SMS biljett, men värdekort är 3kr billgiare så i längden är det bättre, plus att det är svårt att ha koll på mobilräkingen när man åker på sms biljett. Nu är inte min mobilräkning speciellt hög, men ändå.



Hello Kitty Laptop, tjejigt/flickigt värre.
 
Sen blev det hem gång, väl hemma hade K vaknat till liv, så hade han fått sms från OnOff om att datorn var färdig (laptopen) och när vi kom ditt så ja mycket riktgit så var det något som hade varit vasingbajsing. Så nu skulle det funka, och inte var några problem så vi får väl se hur länge det är så. Var tredeje gången vi lämna i laptopen på lagning då köpte K den i januari!!! Suck säger jag bara, får man samma fel tre gånger får man bytta den till en annan dator om man vill. Kan inte förstå att det kan var så mycket problem med en ny produkt.


Väl hemma vart det att äta gårdagens mat, Annanas och kassler gratäng, med fullkornsris samt bubbelvatten. Det var lika gott idag som igår. Ja annars är det ju tvätta, plocka/städa/diska som står på dagens lista. Vid 17:30 är det även yoga för min del. Känns som att det räcker att gå på yogan idag, ev kanske jag kör en runda på corsstrainern med på gymet, vi får se... Är Ulla som ska ha yogan idag den är rätt fysisk så det är rätt roligt, gillar Christins yoga med men lite kul med olika former så man får prova på något nytt. Sen ikväll är det ju Idol- killarna som ska sjunga, så blir att se det. Jag är en Idol -  Nörd!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0