Patrik 1,5

Igår var vi på bio och såg Patrik 1,5. Den var så rolig som jag hade förväntat mig och lite där till, den var rörande så att en å annan tår ran ner för kinden. Det hade jag dock inte förväntat mig. Filmen i sig känns väldigt "nu", helt klart rätt i tiden för att släppa en väldigt provocerande film. Filmen var barntilåten, vilket innebär att barn från 7 år får gå och kolla på den. Där kände nog både jag och K att den åldersgränsen borde var högre, den är inte direkt våldsam men det krävs att man är lite äldre oftast för att kunna se en sån film. Tror inte att "små killar" tycker det är kul att se två vuxna män kyssas, finns ju vissa som aldrig vill se sånt. Så av lite sådana anledningar skulle man kunnat höja åldersgränsen för att minimera lite ljus från åskdarna i biosalongen.


Göran och Sven har blivit godkända för adoption. Problemet är att det saknas givarländer som accepterar homosexuella föräldrar. En dag öppnar sig en möjlighet att få adoptera ett svenskt föräldralöst barn,"Patrik 1,5", men när Patrik anländer visar han sig vara någon annan än de trott. Ett kommatecken har hamnat fel i byråkratin och in kliver en femtonårig homofob med kriminellt förflutet.

http://www.sf.se/filmer/film?filmid=16002582

Jag var jätte nöjd med bio besöket, var länge sen vi var på bio. att se film är ju lite av våran "grej", så vi brukar gå på bio då och då, dock rätt sällan för det är trots allt lite dyrt. Efter bion åkte vi till Henka och Johannan, där träffa vi ( eller vart fall jag) lilla Mercedes för första gången, stora tjejen har blivit 8 månader väldigt förre sin tid vill jag lova. Hon var ju dock rätt trött, små barn ska sova vid elva på kvällen, så Simon åkte hem med sin dotter till mamma Josefin.  Henka, johanna och Robban skulle festa så K hakade på. Inte jag, jag skulle upp å jobba idag så jag vart hem skjusad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0