Varit på loppis med mamma

Usch så ont jag har haft i natt när jag skulle sova, axlen fick jag smörja med vit Tiger Balm som kommer från Thailand. Pappa och Gerd brukar köpa det till mig när de är där för de vet att jag tycker om den produkten. Mycket billigare i Thailand eftersom den kommer därifrån.  Vart fall när jag vakna imorse så har jag värk både här och där, träningsvärk. Det är ju bra då gjorde ju vattenleken sitt igår.

Idag så följde jag med mamma till Ettans Loppis som ligger i Villbergens centrum, den drivs av Kommunen med hjälpa av personer med pyskiskthandikap, så mamma brukade "jobba" där när hon inte hade sitt rygbesvär. Man fick alltid julklappar där ifrån. Vi tog spårvagnen upp till Söder Tull för attta bussen där ifrån. Mamma orakr ju inte gå!! Ovanligt, inte direkt. Bussen var ju full som alltid är alltid den linjen tycker jag, är ju för att den går till sjukhuset bl.a.  Sen gick vi ner till ettans loppis, mammas vännina jobbade så de prata lite medans jag kolla runt lite. Hitta två saker som jag fastnade för.
 5st Desert glas och en rosa proslins ask. Så det köptes, mamma hade ju halva priset med för att hon fortfarande har "jobb rabatt"  dock har hon ju inte jobbat där på många många år.





Som jag köpte på lopis, 20kr


Två av glasen jag köpte på lopis, 5 för 50kr, som blev totalt 25kr. Fynd!


Mamma prata även med arbetsledaren om att komma tillbaka till loppisen, de var tvugna att ta ett beslut i hurvida hon skule var där eller inte. Men han tyckte mamma skulle förska komma tillbaka efter årskiftet. Ta en torsdag eftermiddag i veckan att börja med. Det kan jag inte annat än instämma i, man kan inte bara sitta hemma och röka dagarna i ända hon har ju halva livet kvar! Så det var ett bra möte, jag får lotsa mamma ditt några gånger så hon hittar själv tillslut. Hennes lokalsinne är under all kritik, varför vet jag inte.
Kombon mellan medicner,sjukdom och att hon var van vid landet kanske. Stadsmiljön 'r inte henens grej så, men hon botaniserar ju aldirg omkring så då blir det ju aldrig lättare att hitta heller!

Efter att vi varit ett tag på loppisen, mamma drack kaffe där och så där. Så gick vi till apoteket jag köpte halsatabletter till k eftersom han har ont i halsen och är förkyld. Fan 56kr, rätt dyrt, men de var tydlgien effektiva för de kändes bättre redan efter en tablett. Så de var väl värda pengarna. Innan vi gick hem mamma o jag så åt vi på stan. Jag tog Kebabrulle hon tog snitzel. Sen gick jag hem till sjuklingen... fast han sov så jag roa mig med att uppdatera bloggen :)

Avslutar detta inlägg med två bilder på mig från söndags, detta är taget hos min moster.
Även dagens outfit, tunikan/topen är helt underbart skön så ska köpa fler
i olika färger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0