Bullbak och träning



Igår så vaknade jag av mobilen vid kvart i nio, som den var ställd på. Träningen börjar 10:00 på lördagarna så inte så lång sov morgon då, hade ju särkert kunnat sova till åtminstone halv tio. Gick upp åt frukost kollade på bröllops fotona och dödsannonserna. Varför är de sida vid sida? Vissa par får ju till och med sitta brevid dödsannonserna, varför är det så för? Om och när jag gifter mig så vill jag INTE sitta på samma sida som dödsanonnserna vart fall!! Men det var många fina brudpar, på helgerna är det rätt många dödsanonnser med. Sen brukar jag kolla på bebisrna, så att det var en som jag visste vem det var som hade fått barn. När allt det är färdig kollat då börja jag kolla vad som har hänt, i den övriga tidningen.

Pilates på boll verkar roligt, har testat vissa styrke övingar på boll det är super kul.
Vi gjorde mer som på bilden till vänster, still och långsamma rörelser så man verkligen känner hur saker rör på sig.

Vi har tidningen i perioder, för jag tycker oftast det är dyrt och onödigt. Men i sommars började jag kolla i den på morgonen det var faktiskt rätt mysigt sätt att vakna till liv på. Jag är inte på så värst roligt humör på morgonen...
Dressade om och gick och träna, vi fick testa pilatés. Påminer om yogan, just det att man ska tänka på andningen långsamma rörelser. Det var förvånansvärt hur jobbigt så små rörelser kan vara, det brännde fin fint i rumpan och lår. Pain! Men roligt att testa något nytt, skulle nog kunna tänka mig att gå på pilatés klasser som kompliment till övrig träning eftersom man tränar magen i 45 min, passet går ju ut på att man har "maglåset" på hela tiden, så man inte får ont i ryggen. ( alltså dra in naveln så den sitter mot ryggraden, man känner rätt väl när man har fått till det. Man får en annan hållning i kroppen då.) Efter träningen gick jag hem, och började laga soppa. Passa på att städa med, det behövdes.



På Eftermiddagen så beställde jag nya lakan från Ellos, "drag på" modellen i brunt och grönt. Samt tre olika set, för våra som vi har är mest udda. Alltså få som ser likdan ut i sängen, sen är de gamla och slitna så det börjar gå sönder. Så vi behöver frächa upp vårat linne fröråd minst sagt. Det var ju dessutom 30% rabatt på hela beställningen så det vart inte jätte dyrt heller.

Vid tre tiden kom Angelica och vi bakade bullar, mumsigt och mysigt. En bull deg på 1liter går fort om man är två, annars känns det som en evighet, tycker jag. Så kan jag inte låta bli att smaka bulle som inte är jäst, bulldeg med smet alltså .Gott tycker jag, dock får man ju rapa jäst resten av kvällen mindre kul. Vart totalt 57st bullar, men då gjorde vi dem ganska stora. Ser ju fint och inbjudande ut med större bullar än små tycker jag.


Så satt vi och prata lite gamla minnen, alltid trevligt. Nästa lördag har Carin sexparty, de prata vi om med. Vi tror det kan bli trevligt och roligt, det är ju Carin som har blivit homeparty försäljare för ett företag som arrangerar sånt. Hmm.. ja sen gick Angelica hem till sitt. Jag och k kollade på en film, Long Weekend hette den den var väldigt typisk amrikans komedi, men den var rätt rolig. Efter det vart de natti natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0