Helgensom var i ord



Det vart helt klart en av mina bättre helger på väldigt länge. Vilket känns väldigt skönt, skönt att få komma bort lite hemifrån göra något annat träffa någon annan.

Så efter jobbet på fredagen, så åkte jag hem för att packa ihop lite nödvändigheter. Eftersom jag skulle sova över hos Malin och hennes man, Efter några timmar när Malin med slutat jobbet så kom hon och hämta upp mig. Då styrde vi kosan mot Ingelsta området, till Djurmagazinet. Malin skulle köpa kattmat, kattsand till sina katter så blev det även ett 12 pack leksaksråttor. Sen åkte vi till Ica Maxi för att handla det vi skulle behöva till vårat julbak, samt till middagen. Efter att ha handlat färdigt allt säger Malin att det känns som vi glömt något? Okey men vad kan det vara... Vi stannar upp tänker, SAFFRAN hade vi glömt. Som tur var sålde de det i förbutiken så vi slapp gå in och stå i kö.

Sen åkte vi bil till Kimstad, landet.. Det var ju rätt mörkt så det var svårt att se helheten av Malins hus ute. Men Inuti var det jätte fint :) Blandning mellan modernt och gamlat, precis så som de är. Lukta till och med Malin när man kom in där fast de bara hade bott där i några veckor. Alla hem har ju en speciell doft...

Jag fick en rund tur i huset, mycket trevligt. Träffa den nya katten Sumo. Sen började vi med spisen kola de samma som hemgjord kola. Av någon anledning hade mamma snurrat till det när jag ringde o fråga om receptet för den blev god men inte rätt i konsistensen. Sen hade hon glömt att säga at det skulle var kako i!!! Typ det viktigst för smakens skull. Vi tyckte det tog en j*vla tid för kolan att stanna, och blir bra i konsistensen. Dagen efter när mamma ringde så kom vi ju på varför. Mamma hade sagt att det skulle var 2,5dl grädde vid halv sats. Vi gjorde dubbel, alltså 5dl grädde. Men i det vanliga recpetet ska det bara var 3 dl grädde!!! Yrast hade varit i farten. Men den vart god vart fall. Malin kom på ett smart sätt att lägga kolan i mellan stora formar, nästa gång när jag gör kolan ska jag hälla den i det på en gång nu hade Malin skedat upp det hela.

Efter kolan började vi tillreda Tacos, Malin dukade upp med fins gröna skålar och tallrikar. Så mycket smakfullt ut, smakade ljuvligt när vi väl åt. Det var en väldigt sen måltid, började äta runt 21, var klara 45 min senare. Då skulle vi se på film jag var trött redan innan. Vart ännu tröttare under filmen. De hade inte boxer, till tv:n så de kunde bar se på film. Massa tända ljus eftersom det inte fanns någon fast elktricitet indragen i rummet. Väldigt mysigt vart fall... Jag blev tröttare o tröttare, och satt o nika till mellan varven. Nästa gång får jag någ säga till attajg är trött så jag kan få gå å lägga mig. Malin och Magnus är ju nattugler i jämförelse med mig, samt att de vaknar tidigt på morgonen med. Kom i säng någon gång efter 01, sen sov jag till klockan tio. Lite pinsamt, men inga konstigheter. Så åt vi en sen frukost.

Efter frukosten började vi baka, det tog störredelen av dagen. Eftersom vi gjorde dubbel sats av lussebullar, vi fick ut ca 100st. Alla var lika stora eftersom vi hade vägt upp degen. Ser ju lite prydligare ut. Vi gjorde även pepparkakor... Jag skulle ha gjort ett stort hjärta till ytterdörren men kände inte att det fanns tid för det så det får jag göra hemma en annan dag i stället. Samt att jag hade inte tänkt sätta upp det på dörren förrän vid advent. Då Malin älskar älgar i alla slag så gjorde hon små älgpepparkakor, jag gjorde hjärtan.

Efter baket så tog jag en snabb dusch, och svidade om till tunnika klänningen, som är lilla. Med snygga svart glittriga strumpbyxor till. Snygga till mig lite mer med lite smink, måtste köpa ny kailpenna, den lilla som jag har vet jag inte vart den tagit vägen. Den svarta är för liten så den har fastnat i korken numera. Det får blir att köpa det efter lön. Men jag vart sött ändå. Lånade Malins parfym min favo Dloce & Gabbana Light Blue, den luktar sååå gott. Måste köpa hem den när man får lite extra pengar.

Vi åt. gårdagens tacos. Sen var det dax att åka in till stan. Vi åkte förbi ICa Brasken i Norsholm, för Malin skulle ha alkoholfri dryck. Väl inne i stan var vi tvugna att åka förbi mig med alla sakerna, plus att jag behövde bytta skor och hämta systempåsen. Kan ju inte ha jogging skor till en klänning lixom, det såg rätt förförligt ut. Så ringde ner K så han kunde hj'lpa mig att bära, sen iväg mot Carin. Vi hade världens tur med parkering fick parkering precis utan för Carin, sen gå upp till Carin på hennes sexparty som vissa sig vara ett skoparty med !

Carin har numera blivit homepartyförsäljare för ett företag som säljer sex produkter, efter att ha haft många partyn själv kände hon att det var dax att testa vingarna. Tyckte hon var en bra försäljare eftersom hon sa vad hon tyckte om vissa produkter som kanske såg prisväda ut, men som hon upplevde mindre bra eller rent dåliga. Hon var ingen försälajre som vill puckla på med massa produkter. Skorna kom från http://www.clazzyfashion.se de var väl lite mer av det porriga slaget, eller som Carin sa unika skor vid unika tillfällen, om man vill ha en sko som ingen annan har så ska man ju köpa där ifrån. Fanns många skor som var mindre porriga, och gulliga. Jag  har dock lite förbreda och platta fötter för den typen av skor.Men det var kul att kolla på alla andra som stolpa runt.

Jag hade köpt med mig Asti Martini mousserande vin, den är riktigt rikgti god. Jag är väldigt kinkig men den är god.  Så drack två glas, sen lämnade jag resten till Carin. Eftersom det vart tidigt hemgång, så orkade jag inte släppa med mig flaskan. Sen har jag en förmåga att dricka väldigt fort, så jag låna ett glas jucie av Malin för att dryga ut det lite. Fst jag kände mig inte direkt berusad. Dagen efter kände jag mig rätt seg men det var mer för att det hade blivit sena kvällar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0