Rastat katterna



Syskonen, Sottis och Skrållan, våra små

I söndags så var min lilla syster förbi, då tog vi ut katterna en liten stnd på gården. Hennes ideé, inte min. Men det gick bra, så idag testa jag på egen hand. Var ute totalt en timme. Skönt att få vara ute lite, samtidigt som man tränar katten på att gå i koppel. Våra katter är ju inne katter men jag hoppas att de någon gång ska få komma ut och bli mer utekatter.



Kristian och Sottis, rätt vanlig syn

Igår var en lång dag på jobbet, 8- 20, var av 5 h är mötes tid.  Vi hade lite handledning igår med, det var väldigt bra och intressant. Det behövs när man har ett sånt här jobb, efter som man jobbar väldigt nära med sina armbetskamrater och brukarens familj. Handledaren beskrev att man som grupp kan bli som ett gamalt äktenskap, det var lite roligt, men jag förstår precis vad hon menar. Sen när det var slut var man ju helt tömd i huvudet, fick sjus hem. Väl hemma så såg jag o K lite på tv, han såg inte så länge han spelar ju sitt spel lite mer än vanligt just nu. World of Warcraft =WoW det är väl inte dö kul, men just nu är det ändå rätt okey. Det är ju inte som det har varit från morgon till kväll, och natt... Det kommer ju ett nytt  spel till spelet så det gör väl atthan tycker det är lite roligare kanske. Jag har inte velat förstå mig på spelet. Även om det särkert skulle kunna vara ett spel för mig, nördig som jag är så gillar jag till viss del dataspel, och tv-spel.



Fin grafik i spelet tycker jag






Idag är det sista gången på ergonomikursen så idag har hag bara den annars skulle jag ha jobbat förmiddagen med. Kursen i sig är rätt rolig, bidrar ju till lite skratt, men den är mer anpassad till älderomsorg än handikap somsrgen och många övnigar går ut på att man är två, vi är ju nästan alltid själva, så man får fråga mycket hur man ska göra om man sär själv. Men alltid bra med lite tips, hitta ett roligt in lägg om det på http://www.kgcverktyg.se/se/tipsochtrix/tipsfranergonomen/varmupp/ förmodligen en sida mot bygg eller likande men tipsen funkar ju för alla andra med.




Bästa sättet att undvika skador är att värma upp kroppen innan arbetet, även efter raster.
Vem gör det då??

Hur skulle det se ut om man gjorde ett litet gympingpass innan arbetet, fånigt... Tanken är ju god.

Bild beskivning:
1 Jogga på stället.
2 Dra växelvis upp knäna högt. Möt handen.
3 Sparka bakåt.
4 Sträck armarna växelvis upp mot taket.
5 Pendla med armarna växelvis framåt - bakåt.
6 Knäpp händerna i nacken. Vrid från sida till sida.
7 Dra upp knäna växelvis och möt med motsatt armbåge.
8 Böj växelvis ned åt sidan handen till knävecket. Motsatt arm över huvudet.

På min ergonomi är det mer om hur man får upp brukaren längre upp i sängen, vändningar, från rulle till säng och tvärtom, samt från golv upp till sittande, stående och rulle. (rulle är alltså rullstol) Sitta på säng och dylk. Alltid bra att förnya sin kunspaker lite.

En helt annan sak, min blogg har haft 18 besökare som mest, det var lite roligt. Har ju inte tänkt bli nya Blondinbella precis... 18 låter kanske inte så mycket men normalt sätt brukare det var 8 st... Haha, lite skillnad då.

Kommentarer
Postat av: lillasyster

men det är ju kanon ^^ tyckte de att det var roligare att gå ut den här gången? :)

2008-11-11 @ 17:10:10
Postat av: My

Jo det tyckte det, till och med Sottis. Han lyfte och vifta på svansen,så gick han mot porten när han vill gå in :) Totalt var jag ute ca 20-30 min per katt. ska väl träna lite imorgon med när jag är ledig. Kanske blir min nya hobby?

2008-11-11 @ 17:33:07
URL: http://mysan207.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0