Veckan som var

Veckan som var.. Hm.. Jag har tillfrisknat något mer från min förkylning. Är väl egentligen frisk, vart lite snorig och slemig.. ( inte så frächt att veta kanske.) Så igår började jag känna at jag hade ajaj i körtlarna vid halsen. Idag känns det knappast bättre.. :( Bara det inte blir något skit av det, hoppas det läger sig. Har ju inte tid med att var sjuk, råd vet jag knappast om jag har heller. FÖrvisso har jag ju gått upp i heltid så typ 2000kr mer i lön. Men ändå.. Vill ju inte vara sjuk. Så har det inte gått över till onsdag så fårajg ringa till VC men det borde det göra. Det är ju hur många dagar som helst ditt lixom.

Jag har jobbat i veckan, har gått bra. Bytt lite turer så hade ingen natt, det var rätt skönt. När man inte känner sighelt hundra så känns det inte så vdiare att jobba natt upp på det. Sover ju inget vidare. Jag o Marica var och tog ett tjänstekort, vart väl skapligt. Tyvärr såg man väl hur man faktiskt ser ut, det vet jag inte om jag vill precis.Ibland tror jag att jag tänker att jag ser ut påett annat sätt än vad jag egentligen gör. Tillskillnad från aneroxi reklmen så vet jag ju om att jag är rund, men ajg tänker snare att jag är lite smalare än vad jag faktiskt är. Måste få lite mersjälvinsikt på den där biten, om inte alla dagar så vart fall vissa.

Men nu har vi fixat det där kortet vart fall, jag måste göra om det efter 080831 om jag får fortsatt "vikariat" på jobbet. Så jobbigt att göra om kort, de gick inteatt bar skriva om datumet. Men men, man anväder typ aldrig kortet ändå. Mer till för att bevisa att du är du och jobbar med det du göra.

Träffa Malin i onsdags och fick se giftas ringen. Den var fin, väldigt Malin, maffig ring. Jag är mer åt smalt och mycket bling bling, vi är lite olika på smak så. Trevligt att träffas vi tog en ficka i kupolen. Jag fikar väldigt sällan även om jag tycker det är gott, dock är jag väl lite snål. Tycker inte om att sitta o fika i timmar då gör jag det hellre hos någon kompis el mig själv med en kompis. Men ibland är det trevlgit att gå och fika.. Så onsdagen såg jag inte mycket av Krisitan var några dagar som vi knappt sågs, typ i dörren el när den ena sov. Blir så ibland..

Torsdag så tog jag och Emmlie en promenad i vrinneviskogen, mycket skönt. Trevligt att ses med. Sen så skulle jag och Kristian på anhörigträff på hans mammas boende, Lenoardsberg. Det var intressant. Mer fika än vad de prata.

Fredag = lön!! Alltid trevligt med lön och pengar. Vi gick till banken, för K hade fått bonus så han skulle sätta in lite pengar. Samt de pengarna han en gång var skyldig mig är nu ur världen för de satt vi in på de gemnsama sparkonto ihop med hans insätning. Det växer o växer.. roligt värrre :) Efter Banken gick vi och åt, jag är ju rätt ner röstad när det gäller pizza, hamburgare o likande. K är mer hälsomsam än mig i vissa fall. Vi åt på resturangen vid Hörslalsparken, den ser itne mycket ut för världen varken på insidan el ut sidan. Men deras pasta var helt okey. Riktigt god, och då är jag jäkligt kärsen!! Efter lite mat i magen så begav vi oss ut för att leta skjortor.

Gick till Dressman de kan man lite på, god service och bra kläder. Var inte bara jag som hade blivit lite rundare om magen.. :O) Heller inte bara jag som inte tycker det är toppen roligt att gå upp i strl på klädder :oP K är väldigt strssande att gå på stan med, det ska gå fort fort. Det gör att han sjävl inte hinner reflktera över vadsaker och ting ksotar ibland utan han bar tar lite och betlar. Sen när man sagtar ner empot så hinner hna reflektera och in ser ibland att man gjort ett dåligt köp el att man köpt för mycket för vad man egntligen hade tänkt. Dresman hade Ta 3 betala för 2, det låter ju givietvis bra men det blir ju pengar det med. Så Sjkorterna blev tre och kosta något på 700kr, inte riktigt vad vi hade tänkt. Men men. Samma sak som att han satt in lite för mycket pengar på sparkontot, kanske låter knäppt men han tänkte inte riktigt helt klart. Vi får skylla påatt han hade jobbat natt det rör tilldet i huvudet.

Efter shopping ( My shoppa inget, jag tar min shopping i veckan när alla jobar.. ) så åkte vi och tanka, sjukt mycket kostar bensinen. Inte roligt. Sen till Grizly, för katt mat. Nu får de äta något som skulle va bara för hårrbollarna. Kanske man slipper lite kattspyor för det är så äkligt!!!

Steffe kom förbi en stund med igår ( fredag) han och K skulle ha åkt ner till Viken för att gå på 30- års fest men K hade bara sovit typ 3h. Så det blev inget med det, skönt tyckte jag! För för mycket gamla goda vänner, och beknta ihop med alkohol behöver inte alltid vare n bra kombination. Jag bakade en kladdkaka, gott. På kvällen gick jag till Jejje en stund. Vi tog hem mat från Spicy Hot Takeaway, vädlgit gott. Jag fega förstås så jag tog friterad kyckling med sötsur sås. Men Angelicak tog något lite starkre som var gott. Så kolal vi på det som var kvar av Talang. Sen vid halv elva så cykla jag hem!! Då låg Kristna och sov med kläderna på och massa lampor var tända, tv:n var på datorerna var på. Så det var bara att börja släka ner. In i duschen och sen lägga sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0