Trädgårdsdag + Smultornstället

Idag så var jag och min kusin på Trädgårddag vid/på Frädgagården (sorry om det är lite felstaving på, det ordet och näst kommande) så vi gick förbi Rodrodrendron dalen ( det ordet kan jag bara inte stava till, kan inte ens uttala det rätt) det stod i full blom. Jäte fint, hde med mig kamrea för jag hade tänkt ta kort. Men jag tror jag gör det när det är lite mindre folk som inte tänker precis som jag... :)

Var rätt mycket folk vid Frädgagården, mycket stond. Hitta ett överkast som jag vill ha!!! Överkast är i regel väldigt fula, och jag vill inte köpa något jag tycker är fult bara för att det är praktiskt. Men där var det från Drömgården min kusin är välbekant med den affären och sa att det överkastet kostade mycket pengar. Tipsa omatt det finns liknade på Elos, el att det vart fal lhar funnits, så jag kunde kolla där i värsta fall. För överkastet skulle nog kosta över 1000kr.. mycket pengar, men för min del är de det ett köp man gör en gång. Sen görs det inte förrän det andra är trasigt.  Så när jag ska shopa ska jag kolla vad det kostar exakt!

Kusin köpte, en bloma som kallas för katt fot, de är jätte söta. Jag hade gräna köpt lite blommer men jag vet inte vad jag ska eller ens hur jag ska ha det, för min balkong har inte så mycket utrymme för blomster nu när möblerna kom till. Vi provsmakde honung från Stegeborgs Naturprodukter, det är ju alltid bra att ha hemma. Så vi köpte tre st olika var. Mina smaker jagtog vart Citron, jordgubb och lind tror jag den hette. Sen köpte jag dyra jordgubar men ack så goda. Från Ringstagård 250g 30kr. Dyrt. På konsum kosta samma jordgubbar från samma ställe 26:90 så de la på lite kroner. Sen efter att ha kollat runt och myst, där åkte vi hem. Jag tycker det är väldgit myisgt att gå å kolla så där. Hade gärna köpt mer saker, men jag vet inte vad jag tänkte med för jag glömde att ta ut pengar.

Jag och Kristian skulle åka till Smultornstället så frågade om Kina och Mattias med vill följa med. De var på som alltid, så på eftermidagen åkt vi ditt. Vart inte så dyrt som det kunde ha blviit hade det bara varit K och jag så hade vi tänkt ta de där lite festligare glassarna. Så det blir en annan gång. Sen åkte vi hem var och en till sig. Kristian slocknade jag passade på att blogga lite. Men nu ska jag nog väcka honom. Funderar påatt gå och sola, men känns inte så där jätte smart när körtlarna vid halsen ömar... Kanske blir värre då.. Får se hur jag gör. Imorgon ska vi nog gå o kolla på Göhteborg, skeppet alltså!

Tack o hej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0