Shopping, + shopping m. Jejje

Igår så gick jag till stan på förmiddagen. Så skönt tänkte jag det är nog inte så mycket folk, det var det ju inte heller, men på sina stäleln var det tjockt med folk. Dock inte de affärena jag besökte. Först gick jag till Make up store för i julas fick jag ett present kort där av lilla syster som går ut nu i juni. Så det behövds handals upp så inte pengarna skulle brina inne på det. Jag känner mig ju oftast rätt lost på smink, eftersom jag har inte jätte stort intresse av att sminak mig längre. Har kanske aldrig haft. Så jag har lite noll koil på vad som egntligen är rätt och inne. Så jag fråga expideten om råd vad det gällde ögon skugga, för det tycker jag är roligt.. Så det belv tre olika skuggor i varma färger för att mina ögon skulle bli så blå som möjligt. Det ända jg behövde betala var 90kr, eftersom jag som sagt hade present kort.. Så det var perfekt. Kollade även upp vad en sminkrådgiving skulle kosta, runt 500kr, men det kan det ju vara värt. För att unna sig, och för att få lite mera råd och koll.. Det är något som ajg komer gå på inom loppet av några månader vart fall.

http://www.makeupstore.se/sesv/home.php

Söt väska att förvar allt smink och tillbehör.
image13image17
image18

Efter det besöket gick jag till  BR leksaker, hade fått instruktion av Gerd vad Cornelia önskade sig i 1 års present. Jag kommer ju särkert köpa något mer om jag känner mig själv rätt, frågan är vad man ska köpa till Viktoria, ska kolla med pappa o Gerd vad de ska köpa. Se om man kan hänga på, så det blir ågot rejällt hon fyller ju ändå 25 lixom. Annars har jag ett förslag på lager som kan var "hennes grej".

Sen så gick jag förbi Bodyline för attse vadde hade för utbud på hlaterneck bikni, fanns en hel del att välja på. Om man hade hft mindre tuttar. Fanns förviso lite modeller för mig med, får se hur jag gör, kanske håller mig till den jag köpte. Dock snyggare med halterneck när man solar då får man mindre ränder. Men man får lite ont i nacken... Åter står att se,annars kanske jag bara köper en vanlig över del till. Dock är det ju bara någotjag gör omajg får överskott på pengar. Har en del andra håll att täppa först.

Sen gick jag förbi min optiker, föratt kolla vad de hade för något i solglasögon väg. Känner att jag måste investera i ett par så jag får lite mindre huvudvärk! Problemt är bara tt det billiga varianten är sånna man sätter på, å det är inget vidare snyggt, sen finnsde de man fäller upp inget snygga heller!! Så Krisitna kom med ideén att kanske kolla vad solgasögon med styrka kostar. Hos min optiker så kunde man nog komma billigt undan om man tog en billig båge, men jag gilalr inte de bågarna. Hitta inte direkt någon både som kändes wow, den vill jag ha! Så tog med mig en brochyr och gick vidare.

 Kom att tänka på att kusin,  hade köpt  ett par  schusta på Synsam förra året el året innan. Så titta kan man ju alltid göra tänkte jag. Går in ber att få uppfigter om vad ett par solisar medstyrkakostar. Och får en expidit som hjälper mig, de hade bättre förslag än hos min optiker, för de hade " färdiga" modeller. Som kosta runt 2000kr. När jag kolla hos min optiker var bar bågen på 2000kr lite skillnad. Så efter att ha provat lite olika modeller, fastande jag ganska tidigt för en. Jag tänkte, lika bra att slå till, annars blir det nog inte av. Sagt och gjort, nu har jag beställt ett par solisar som kommer den 13 juni :)

image19

Sen vart sista stoppet Ica Supermarket, sen kännde jag att jag hade shopat tillräkligt. Måste ligga lite lågt tills skattepengarna kommer.  Torsdagsens utgift med Gustav vart lite större än beräknat. Efter shoppnigen gick jag hem. Passade på att sola lite på balkongen när det var så fint väder :) Jätte skönt och avkopplande som alltid. I sommar kommer jag var brun som en pepparkaka, om jag fortsätter sola.. Får väl göra lite kristyr å sätta på mig själv när jag ska var fin.

Jejje ringde på eftermiddgen och fråga om jag ville följa med henne till stan. Jag är ju snäll ibland så jag sa visst, då hade det tjockanat på lite med folk. Jejje leta efter något att ha til lhennes brors student, jag testade lite saker för att var solidarisk. Haha, men inget passa. Men det brukar det inte göra på H&M så jag är inte fundrard. Måste leta efter något att ha till bröllopet, kommer bli svårt!  Som vanligt när vi är på stan så hitta hon inget, fanns mycket fint men inget som var just  "det". Vi gick in till Systemet, för hon skulle ha lite cider. Trodde först att de skulle be mig om leg med, men de gjorde de inte, hade det förviso med mig sig det hade ju gått bra.

Efter det gick vi hem till Jejje, på vägen köpte vi en kebabpizza, som vi dela på. Sen vart det Talang 2008, var ju final!! Roligt och trevligt.. Det var den fredagen typ!


Våra favoisar var bla. image20 image21  Boll mannen och kort mannen. Men vinnaren blev den lilla flickan med den stora rösten

image22
"Lilla Zara"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0