Lördag, jobb + långpromenad

Denna dag har bara sprugigt iväg tycker jag! Jobbade 9-16, senså åkteajg och Emmelie till Vrinneviskogen och tog en långrunda på 5km tror jag. Mitt flås var inget bra. Kändes att man varit/ är lite förkyld. Men mycket trevligt att umgås, blir inte allt för ofta i och med att E pluggar och jag jobbar. Fast vi har desto mer att prata om när vi väl ses... :)

Så jag kom hem vid sjutiden som först.. Gic ktill Konsum och handal lite. De hade smörgåstårta i Hg/prsi har jag aldrig sätt förrut. Men tyvärr är det inget jag rekomnderar, den var inte god. Va fan tänkte de med när man tar mjukost på ett lager?? Brist på fantasi, el så tycker personer som gjorde det att der faktiskt smkar gott. Sen så smakade det andra lite halv skumt med.. Något konstigt i med.. Så köp inte deras smörgåstårter om ni vill ha en kurdinrdisk upplevelse för det får ni ej! ( Min åsikt dock, andra kanske inte tycker som jag i detta fall)

Imorgon är det jobba jobba som gäller med... Blir lite störd på våran diskmaskin.. Vi är lite lata så vi skaffade oss en bänkdiskmaskin. Men den är inte vad den borde var längre. För den hackar uppsig, och står och maller på samma hela tiden.. Så man får lixom hjälap den att flytta fram i programmet. Jag satte på den vid halv åtta, det brukar ta en och halv timme. Klockan är snart 21:30 den är fortfarnde inte klar!!!!! Så måste kolla om jag ska hjälpa till lite igen. Sjukt oekonmiskt när den ska hålla på att gå så lång tid. Jag bruakr faktisk handdiska, ändå.. För det går mycket fortare.. Men ibland är det skönt att få hjälpa av diskmaskinen det blir ju väldigt rent.

Ett tips, om man har diskmaskin.. när ni gör rent spisfläktens filter, kör deti diskmaskinen. Då blir det skinade rent. Vi gör det alltid på jobbet, tog med mig det tipset hem. Har ladirg fått den där jäkeln riktigt ren någon gång. Bara renare.. ( med hjälpa av avfettningsmedel, diskmedle och Ajax) Men när man körde den i diskmaskinen vart den glänsade o fin, som ny!! Så det tänkerjag fortsätta med ett tag.

Har fått inbjudan till bröllop i Skåne... Problemet är bra at det är helgen v.33 sjukt mycket på jobbet. Så jag kommer nog inte komma iväg på något bröllop dessvärre. Men jag ska ta tjuren vid hornen på tisdag. För väl klä mig fint och sminka mig lite, ofra mig med att ta lite andra helger :( Men tveksam.. Bröllop är inget verksamheten tar hänsyn till lixom.. Men försöka går ju. Åter kommer med svar i veckan. Behöver få veta ja el nej. För jag maller tanken om och om igen..

Köpte chips, min favo.. men det var inte så gott. Egntligen något posetivt, synd att jag inte ser de så..
Nu skajg återgå tillsoffan, innandet är dax att natti natta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0