Katten Gustav

Idag kl 13:30 ska vi gå med Gustav till vetrinären för en allmän hälsokontroll, tror väl i mitt stilla sinne att det kommer var dax för hon om att somna in och komma till katt himelen. Han är ju trots allt 19 år, känns som katten är rätt förrviradd. Han vet inte vart lådan är lixom, skvetter lite i hörnet. Inte trevligt alls! Så vi får se vad det säger, känns lite så där. Har trots allt fäst mig lite vid honom, även om vi inte kom överens från början. När han jämt skulle riva/bita mig.

Det mest jobbiga är ävl att K's mamma är rätt låg pga av detta. Efterso matt katten har/är hennes, men nu är det våran eller vi tar hand om den åt henne. Eftersom hon inte är kapabel till det längre. Så hon vet lägget o hon kommer må väldigt dåligt en period pga av detta. Men vad gör man? Man kan ju inte ha kvar en katt som är jätte gamal bara för att hon ska må bra.. Tyvärr..

Återkommer med beskedd senare när vi vet lägget mer. Men jag blir ju förvånad om vetrinären skulle säga att katten är kärnfrisk lixom.


 Nu har vi varit hos vetrinären, hon tyckte att han såg vädligt frech ut för att var runt 19 år. Men att han hade lite blås ljud på hjärtat iofr inget han led av ljust nu, vätska el problem med njuren.. Vi valde att han fick somna in, för även om man hade gjort massa testaer för att se om det var mest lämpligt så skona man ju katten från lite stress. Det går inte att ha en katt som inte mår bra. Det blev riktigt jobbigt för Kristian, för mig var det med ledsamt. Men han är lite mera fäst vid katten. Vi valde att ta urnan och askan, så Kerstin k's mamma kan begrava om hon vill. Så det har varit lite jobbigt idag. Känner mig helt utmattad i huvudet efter detta.. Ändå har det gått några timmar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0