Eviga måndag,+ sommarplaner

Den eviga måndag kommer alltid tillbaka... För mig innebär måndagar oftast att jobba, och att man ska till skolan och jobba. Har man tur så jobbar man 09:30 -14 annars börjar man på jobbet och jobbar 06:45 -14 Slutar i princip nästan alltid klockan två. Det är rätt skönt att börja en måndag med kort dag.. :)

När man väl är å jobbar är det ju full rulle, i skolan händer det ju saker typ hela tiden så tiden springer förbi. Jag cyklade, inte cyklat sen jag var "frisk" var lite små tungt ibland efter förkylingen har lite kvar. Men det gick ändå bra. Tog inte jätte lång tid, lite längre än vanligt men inte mycket.. Att cykla till Skarphagsskolan är en väldigt tråkig väg pga av alla uppförsbackar. Annars ser man ju enhel del så det kan ju var roligt.. Roligare att cykla hemdet går fort!

Efter jobbet åkte vi och handla lite på Coop Forum, det är en tråkig affär... Har jag kommit på att jag tycker. Ica Maxi, är mycket ljusare och känns trevligare. Men det har nog för att vi nästan jämt handlar där så då känns det enkalre. Tycker det är rörigt på CoopForum efter som jag inte hittar så jätte bra.

Det börjar dra ihop sig till sommar och semster. Inte alls många veckor kvar.. Jag vet vart fall vad som står på min önskelista at få göra, ävenom det kanske inte blir allt nu i sommar. Man kan ju fakitskt åka iväg någon helg med...

  • Gröna Lund
  • Göra Göteborg med all sevärdigheter, plus Liseberg
  • Öland
  • Skarassommarland
  • Åka till Åre
  • Semstra i Skärgården

För att vider utveckal det hela lite.. Det som lockar mest är att åka till Åre, för att få en upplevelse semster. Testa på saker som man egntligen inte vågar.. Få se massa fin natur och leka skogsmulle. Min tanke är väl att man ska sova bekvämt bo bekvämt, så inget tält. Om man ska cykla på fjäll, vandra, forssränna och zipline så vill jag faktisk sova skönt!! Så det är något jag väldigt gärna skulle göra. http://www.areturistbyra.com/ http://www.skistar.com/are/svenska/sommar/index.app

Öland har jag inte varit på sen jag var ett litet barn, så det vore trevligt med en liten semster där.. Kolla in fjärilsmusset, och sen bar bada o sola. Äta och leva gott några dagar.. Plus att det ärenresa som inte känns allt för omöjlig, den känns väldigt realistisk.www.oland.com www.olandsturist.se

Grönalund, kan bar säga har aldrig varit där. Så det vore kul att uppleva, även om jag numera är lite töntig och inte vågar åka så mycket. Men Berg och dalbaner har de, o de gillar jag. Så länge det inte är en allt för nära döden upplevelse. ( min pappa tyckte att vi skulle åka till Danmarks Tivoli o ch Backen i stället, så där har jag varit desto fler gånger) www.gronalund.com

Göteborg, finnsm assoratt se och göra. Med deras "pass" underlättar det mycket. Åka tåg ner kostar inte alls farligt mycket. Har bara varit i Göteborg en gång, och då var jag inte ens i Götborg direkt mest i Kungälv. Så Liseberg har jag heller aldrig varit på. Känns som att det måste upplevas om inte i sommar så någon gång vart fall!!cityguide.se/goteborg
www.goteborg.com/templates/Page.aspx?id=278
www.liseberg.se

Skara sommarland, där har jag varit. Var rätt sur sist, lite pga av Johanna. Men det var trevligt och roligt. Om vi skulel åka igen emd samma sällskap skulle det vara okey, men jag skulle hänga på killarnaså man fick åka mer vatten grejer. Jojjo är ju soldyrkare så hon tyckte det var roligare. Vi har parata om att ev ta två dagar där så man verkligen hinner med allt. Desutom gillar vi att plaska, man blir som barn på nytt! www.sommarland.se

Skärgården, det vet jag att vi kommer tillbringa tid så fort det blir varmare.. Det är ju som vårat nav. Vi älskar skärgården specielt S:t Annas kust. Så det burkar bli rätt många bad turer ditt. Om kusin får båten på rätt köl, så kanske vi till och med åker ut med båten till någon ö. För att slå ihjäll mygg, grilla, bada och sola. Njuta av utsikt, och det behagliga livet med att inte göra mycket. Himla nice att åka uttill någon ö, och bara vara. Med trevligt sällskap är det ännu bättre! www.ostgotaporten.com

Det är vart fall mina sommar planer, eller drömmar. Ska ju jobba arslet av mig med.. Som så många andra! Undra vad era sommar planer är...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan :)
hoppas allt är bra
ville önska en fortsatt bra dag
:)
kram www.enlitentax.blogg.se
och en annan sak.
min hund deltar i en tävling i en tidning.
om du tycker hon är fin så kanske du kunnat lägga en röst på henne?:)

2008-05-19 @ 19:51:57
Postat av: Soha

Hoppas du får en trevlig kväll :)

2008-05-19 @ 19:53:05
URL: http://sohaa.blogg.se
Postat av: jenny

ha en fin kväll.

2008-05-19 @ 19:56:47
URL: http://jnyyy.blogg.se
Postat av: emelie

kul att du har skaffat en blogg. kram

2008-05-24 @ 13:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0