Helgen, Söndags utflykt bl.a

I fredags var Krisitan på brännboll med jobbet, som väntat vart det rätt blött!! Så han kom in raglandes någon gång på morgonen efter att Harrys hade stängt. Så Gissar någon gång vid fyra. Han var märkbart onykter, eftersom han vingla rätt bra, hade svårt att stå på benen. Han var med andra ord väldigt fuller, men handricker sig inte full så ofta eller dricker i allmänhet rätt sällan så det kan man väl unna honom.

Jag sover på soffan när han är så kalas, säkrast så... Gör det inte av elakhet, snare av mina egosistiska skäll för att få lite sömn. För annars är jag för nervös för att somna, eftersom spyrisken är rätt stor, och det är inte frächt om man skulle få det på sig när man sover!! Som tur är vet ju Kristian om det så han bryr sig inte och gör ingen affär av det utan låter mig glatt få sova på soffan om jag vill de få gångerna de blir så där. Lördagen mådde han inget vidare, och skulle aldrig dricka alkohol på vädligt länge. Han övervägde att inte ens gå på "jobb festerna" något mer. Haha, vi får se.. jag tyckte hna kunde gå på dem men försöka dricka mindre.

I helgen är det Karnebåtfestival i Viken, något jag har tröttnat på för flera år sen att kolla på eller ens åka ner för. Det är som att alla viken bor som har flyttat från stan kommer ner för att festa till det rejällt. Vuxna medlålders personer blir apfull, mycket fulla människor på vädlgit liten yta. Inget skarmigt alls, i en annars ganska fin liten Skärgårds ort. Så jag sa nej jag är hemma, eller tur jag jobbar så jag slipper föklja med. Men nu har vi prata om att ev bara åka ner över dagen på fredag när K har vaknat. Jag är ju ledig, så det passar mig bra. Plus att han inte behöver känna sig frestad av att dricka då han får köra hem.. Plus att på dagen dricker man ju itne alkohol, vart fall inte vi.

Jag gick till Lagos i lördags hittade faktiskt en kjol, som jag ska ha på bröllopet. Det fanns en fin blus till, men den passa inte, annars hade det varit fint ihop hade sätt ut som en kläning. Så nu åter står det att hitta, top/över del till kjolen, och skor. Skorna tar jag sist, nu vet jag vilken färg det blir på kläderna så då är det enkalare att hitta skor. Annars var det en lugn lördag, K hade fylleångest och var rätt utslagen. Jag var mest trött, som att man inte hade sovit på två dagar..
Med andra ord lördagen geld bar förbi oss, skönt var väl det för vissa.

Söndag, vi gick till K's jobb för att hämta bilen. Eftersom att efter fredagens bravader var det inte ens värt att förska tänka på bilen på lördagen, så den fick glatt stå där uppe, Men det ser ju ut som den står inhängnad så det är rätt smidigt. Så en 45 min promenad ditt, träffa en kollega från jobbet på vägen, samt att vi möte Steffe. Eller man kanske ska säga att Steffe ville möta oss?

Väl upp vid bilen förskte K's jobbar kompisar testa honom för att se hur full han trodde hna hade varit, så de lurades och sa att han hade lånat 500kr av en. Men det gick som tur var inte K på :) Så de garva lite och vi åkte sen iväg till City Gross för att handla. (Vi hade hela tiden med oss Steffe) Att handla på City Gross är i min mening inte det lättaste, eftersom vi inte gör det så ofta. Anledingen till att vi åkte nu var för att vi föredrar deras kött ( butikstyckat, känns mycket frechare) men de har ingen bra struktur på saker och ting. Vi gick o leta efter en burkskinga vet inte hur länge, till slut gav vi upp.

Kändes som att vi hade handlat amssor av saker vi inte skulel ha, men att det som stod på min lapp fortfarnde fattades en del saker.. Men på det stora hela så vart det inte samma eko vart fall... Shoppade ju rätt bra med saker.  Kom på en till orsak  till varför jag inte  gillar City Gross, jag är lite bekväm så jag trivs med självscanning, packat och klart när man checkar ut. Nu skaman ju stå och förska nå alla varor i vagnen för att ta upp dem och sen packa igen. Onödigt!!! Så hädan efter Maxi here we come, in you we trust! City Gross, får dock oss som köpare av deras kött ett tag till.

Söndagen var en fin dag med massor av sol, så vi hade bestämt oss för glass. Ta en liten tur till Kolmården, för vid Strandvägen finns det ett jätte fint glasscafé med utsikt mot Bråviken. Plus mycket glass för pengarna. Det är värt den turen, kuligt att kolla på alla fina hus länges med Strandvägen med, mycket fina hus i mångmiljonklassen. Steffe hade valt musik, inte min musik.. så rätt skönt när K sa, nu tar vi radion. På vägen till glassen, så började de prata om att åka till Tropicariumet, sagt och gjort efter glassen var vi där.

Inte jätte mycket folk, ändå.. högsägongen är bar runt hörnet! Vi bestämde att vi "någon dag" skulle åka till Kolmårdens Djurpark, ( steffe skulle följa med då) för att ta en titt på djuren och delfinerna mm.  Det är dock inte billigt att gå på KLolmårdens Djurpark, så vi får se när det blir. Sist passa vi på att gå när pappas jobb hade hyrt parken, då var inträde bara 100kr. Vi gick en runda på Tropicariumet, jag hade med mig kameran för jag hade tänkt ta bidler vid glassen blev dock itne så. Men jag passa på att ta en del på Tropicarimet i stället. 

Fick ju min Rosa kamera av K' när jag fyllde år, något jag är vädlgit glad över. Den börjar verkligen komma till anväddning, Så det har blivit en hel del kort, men eftersom jag är fotograf i alla sammanhang så blir det inte många på mig själv :) Gör inte mig så mycket.. Man vill ju mest fånga känslan, av vad man gör..

Efter Tropicariumet åkte vid med nosen hemmåt.. På vägen började killarna bli hungriga, så vi stanna till i Sandviken för en mat bit, på en resturang med sådan priser. ( Det var så roligt det var Steffes ideé, men det var han som var mest bekymrad över priserna. Haha.. ) Vi bjöd ju inte Steffe på något denna gång, kanske var därför han tyckte det var dyrt? haha. Efter en liten promenad till Trollberget, för att beskådda utsikten över Sandviken, och Bråviken. Åkte vi sen hem, för att ta det lugnt, utan Steffe. Han skulle se fotboll, det är inte vårat intresse alls, så vi såg film. Eller jag såg film, K spelade Age of Connan ( som är nya spelet) sen såg han med en film med mig, eller om vi såg någon serie. Dont 'rember.

Sen var söndagen slut, och även helgen! Men vad för väl det för mig, jag är ju ledig till på torsdag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0