Lite av varje

Helgen har gått förbi, jag jobbade (som vanligt, känns som en bra fras) Riktigt trött på att jobba helg. Men nu har jag ledigt två helger i rad, så lovley. Ja har inte gjort speciellt mycket, jobbade sen hade vi film kväll med massa godis och popcorne en dag. Trevligt..

Igår åkte vi ut till Sandviken ( kolmården) för att ta oss en liten glass innan jag börajde jobba. Mycket god glass, utsikten är fin, det ligger länges med Bråviken så man sitter och kollar på vattnet.  Personligen skulle jag nog inte ha något emot att flytta ditt igen. Tycker ändå det är rätt mysigt där ute, det finns kanske inte jäte mycket att göra.. men å andra sidan tar det bara 15- 20 min till stan med bil. Men även bussen går rätt tätt, så det är ju lixom ingen panik. Plus att idags lägget så gör vi väl inte så där jätte mycket?? Även om jag bor bara ett stenkast i från stan så är jag ju knappast där jämt och ständigt kan gå flera veckor och jag inte ens varit där.  Så för min del, så kan man mer än gärna ha ögonen öppna för nytt lägge även ute i Kolmården, när det är dax att leta efter nytt läge.

Det är ju ndå något vi båda längtar rätt mycket efter ,att få flytta till något "eget". Där där man ska bo i flera år för att börja utöka den lilla familjen till någon/några till. När man trffar Cornelia (brors dottern) så blir man ju bara mer sugen..  Men det kommer inte ske jätte snart men inte heller om jätte många år heller. Allt måste falla lite mer på plats först bara, ex jag vill ha körkort, gärna fast tjänst, flyttat till det nya lägget.. samt ha slutat med medicinen.

Ditt sista håller jag ju på med, det funkar bra. Mår nästa bättre nu än innan, inte lika mycket illa mående och "kall" i magen som innan. Så det känns välidgt bra, i augusti ska jag göra nästa sänkning nu äter jag 2x1 i augsti ska jag äta 1x1. Sen får vi se hur det blir efter det...

Tiden har gått så fort nu har jag varit ett år på jobbet. Vilket känns helt otroligt, tycker det har gått fort. Man har lärt sig mycket under det året. Utvecklas massor yrkesmässigt. Har väl även hittat mig själv lite mer privat med, och det är ju aldrig fel.  Förhoppningsviss så kommer man ju bli kvar på jobbet några år till :) Trivs verkligen, Väldigt jag och min grej...
Dock lite oror över att börja i en annan grupp, testa en annan brukare. Det är väldigt mot mina principer, tyvärr ser jag lixom inte fram emot det. Vill inte gå in mer på det ,eftersom det är lite privat ( för privat att lämnas ut i bloggen) Men vi får se, det kanske blir jätte kul det med.

Midsommar snart med, vi har inte många planer. Jag jobbar till 16:30, ev ska vi kanske till kusin. Men jag vet inte, vi har inte bestämt oss. Vad vi där emot inte ska göra r att åka till Leckersbo där vi "brukar" fria midsommar annars. Vi har gjort det några år, men jag tycker inte det är toppen roligt längre, gris fylla. Alltid samma folk, samma saker som man pratar om, alltid samma person/personer som blir för fulla. Nej tack, jag har verkligen tröttnat på griseriet. Så på så sätt ser jag det som en bra ursäkt att jag jobbar så jag ens slipper fundera på om jag ska med eller inte. K ska till sin mamma, gissar att de åker vid lunch tid för de ska äta sill och potatis o sånt. Ev ska jag baka något till dem.

Så vi får se vad det blir, jag är ju ledig resten av helgen som känns riktigt skönt!! Nej tror jag ska läsa lite i väntan på att Malin kommer in till stan, samt att min chef ska ringa upp mig. Baj baj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0